Asiakirjahallinnon pääperiaatteet ja asiakirjojen arkistointi, pelastuslaitos
Asiakirjahallinnon pääperiaatteet ja asiakirjojen arkistointi, pelastuslaitos
Päätös
Pelastuskomentaja päätti, että pelastuslaitoksen ABC-arkistokaava, joka perustui asiakirjojen muotoon ja Arkistonmuodostussuunnitelma (AMS) ovat olleet käytössä 31.5.2017 saakka.
Samalla pelastuskomentaja päätti, että 1.6.2017 lähtien uudessa johtamisjärjestelmässä syntyneet asiakirjat hallitaan, järjestetään ja luetteloidaan tiedonohjaussuunnitelman (TOS) mukaisesti. Lisäksi pelastuskomentaja päätti, että hallintopäällikkö tai tämän määräämä voi tehdä muutoksia tiedonohjaussuunnitelmaan.
Päätöksen perustelut
Kaupunginjohtajan 30.4.2014 § 42 päätöksen mukaisesti pelastuslaitos on laatinut tiedonohjaussuunnitelman kaupunginarkiston mallin mukaisesti. Helsingin kaupungin arkistotoimen päällikkö on hyväksynyt pelastuslaitoksen TOS-kuvaukset 28.12.2016.
Päätös tullut nähtäväksi 06.06.2018
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §
Lisätietojen antaja
Henri Nordenswan, hallintopäällikkö, puhelin: 09 310 30010