Kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan digitalisaatio-ohjelma 2019 - 2022

HEL 2018-006494
Asialla on uudempia käsittelyjä
6. / 187 §

Digitalisaatio-ohjelman toteutuksen jatkaminen vuodelle 2023

Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta

Päätös

Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta päätti jatkaa vuodella digitalisaatio-ohjelmaa vuoden 2023 loppuun asti (19.6.2018, § 133).

Päätöksellä mahdollistetaan asiantuntijoiden tilaaminen kilpailutettujen ja lautakunnan päättämien hankintojen 16.6.2020, § 104 (HEL 2020-006251) ja 3.11.2020, § 178 (HEL 2020-010158) puitteissa vielä vuonna 2023.

Hankintapäätökset Asiantuntijapalveluiden hankinta digitalisaatio-ohjelman toteutukseen 16.6.2020, § 104 ja 3.11.2020, § 178 perustuvat Helsingin kaupungin DPS'n (dynaamisen puitesopimuksen) puitteissa tehtyyn kilpailutukseen ohjelmakehityksen asiantuntija- ja ylläpitopalveluista.

Hankinnan 16.6.2020, § 104 arvonlisäveroton kokonaisarvo on 3,1 miljoonaa euroa. Tuosta päätöksestä jää vuodelle 2023 arviolta käytettäväksi 900 000 euroa. Kokonaishankinnan arvo ei saa ylittää alkuperäisessä hankintapäätöksessä olevaa summaa.

Hankinnan 3.11.2020, § 178 arvonlisäveroton kokonaisarvo on 2,5 miljoonaa euroa. Tuosta päätöksestä jää vuodelle 2023 arviolta käytettäväksi 300 000 euroa. Kokonaishankinnan arvo ei saa ylittää alkuperäisessä hankintapäätöksessä olevaa summaa.

Rahoitus hankkeille on varattu vuoden 2023 talousarvioon.

Lautakunta päätti tarkastaa pöytäkirjan tämän asian osalta heti.

Käsittely

Asian aikana kuultavana oli kehittämis- ja digitalisaatiopäällikkö Jussi Vehviläinen. Asiantuntija poistui kuulemisensa jälkeen kokouksesta.

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Sulje

Digitalisaatio-ohjelman aloitus viivästyi rekrytointihaasteiden vuoksi ja toteutus on viivästynyt koronasta johtuvista syistä. Kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan toteutukset käyttävät kaupunkiyhteisiä osia, jolloin kaupungin digitalisaatio-ohjelman toteutuksen viivästyminen on aiheuttanut viiveen myös kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan ohjelmaan. Ohjelman viivästymisen vuoksi tarvitaan päätös lisävuodesta ohjelmakokonaisuuden loppuun saattamiseksi.

Päätös ohjelman jatkamisesta vuodella 2023 mahdollistaa nykyisen kehittäjätiimin jatkamisen kilpailutettujen hankintojen puitteissa. Näin varmistamme, että saamme digiohjelmassa toteutetut palvelut kaupunkiyhteiselle alustalle ja ylläpidon varmistettua. Pystymme jatkamaan kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan isoja muutoshankkeita nykyisillä asiantuntijaresursseilla ja varmistamme hankkeiden jatkuvuuden.

Liitteinä ovat lautakunnan päätökset 16.6.2020, § 104 ja 3.11.2020, § 178, Asiantuntijapalveluiden hankinta digitalisaatio-ohjelman toteutukseen. Päätöksien pohjalta tehdyt sopimukset ovat toistaiseksi voimassa olevia.

Sulje

Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta 19.06.2018 § 133

Sulje

Päätös tullut nähtäväksi 18.11.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Esittelijä

vs. hallintojohtaja
Petteri Huurre

Lisätietojen antaja

Tuula Hannonen, ICT-kehityspäällikkö, puhelin: 09 310 37065

tuula.hannonen@hel.fi

Vesa Pirha, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 36408

vesa.pirha@hel.fi