Stadin ammatti- ja aikuisopiston apulaisrehtorin viran täyttäminen (vakanssinumero 422541), työavain 5-1723-18
Stadin ammatti- ja aikuisopiston apulaisrehtorin viran täyttäminen (vakanssinumero 422541), työavain 5-1723-18
Päätös
Lukio- ja ammatillisen koulutuksen ja vapaan sivistystyön johtaja päätti ottaa Stadin ammattiopiston ja aikuisopiston apulaisrehtorin virkaan (vakanssinumero 422541) kasvatustieteiden maisteri Annukka Sorjosen. Virantoimitus alkaa 1.8.2018.
Päätöksen perustelut
Stadin ammattiopiston ja aikuisopiston organisaatio uudistetaan 1.8.2018 lukien. Uudistukseen liittyen kaupunginhallitus on 21.5.2018 perustanut 2 uutta apulaisrehtorin virkaa. Nykyiset virat tullaan lakkauttamaan. Vakinaisessa virkasuhteessa olevien viranhaltijoiden palvelussuhdeturvan varmistamiseksi järjestettiin sisäinen ilmoittautumismenettely Helsingin kaupungin rekrytointijärjestelmässä ajalla 22.5.- 29.5.2018. Ilmoittautuminen kohdennettiin henkilöille, jotka ovat vakinaisessa apulaisrehtorin, koulutuspäällikön sekä oppisopimusjohtajan virassa ja, jotka työskentelevät Stadin ammatti- ja aikuisopistossa.
Toimialajohtajan delegointipäätöksen (15.6.2018 § 46) mukaan apulaisrehtorin ottamisesta toistaiseksi voimassa olevaan virkasuhteeseen päättää lukio- ja ammatillisen koulutuksen ja vapaan sivistystyön johtaja.
Apulaisrehtorilta edellytetään rehtorilta opetustoimen henkilöstön kelpoisuusvaatimuksista annetussa asetuksessa (986/1998) vaadittava kelpoisuus. Lisäksi apulaisrehtorilta edellytetään soveltuva ylempi korkeakoulututkinto sekä johtamiskokemusta ja ammatillisen koulutuksen tuntemusta.
Virkaa täytettäessä tulee ottaa huomioon perustuslain 125 §:ssä säädetyt yleiset nimitysperusteet julkisiin virkoihin eli taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.
Apulaisrehtorin virkaan ilmoittautui 15 henkilöä. Kaikki kuuluivat viranhaltijoihin, joille ilmoittautuminen oli kohdennettu. 12 hakijaa kutsuttiin haastatteluun. Hakijoista kaksi ei täyttänyt kelpoisuusvaatimuksia ja yhden hakijan kanssa oli sovittu muista työjärjestelyistä. Hakijoita haastattelivat lukio- ja ammatillisen koulutuksen ja vapaan sivistystyön johtaja Arja Kukkonen ja ammatillisen koulutuksen päällikkö Maria Sarkkinen.
Kaikilla haastatelluilla on hakuilmoituksessa edellytettyä johtamiskokemusta sekä ammatillisen koulutuksen tuntemusta. Haastattelun jälkeen tehdyssä hakijoiden ansioiden kokonaisarvioinnissa katsottiin, että ********** on parhaat edellytykset kysymyksessä olevan apulaisrehtorin viran menestykselliseen hoitamiseen. Hänen valintaa puoltaa hyvä ammatillisen koulutuksen tuntemus sekä kokemus ammatillisen koulutuksen johtamisesta ja kehittämisestä. Hänet arvioitiin strategiselta osaamiseltaan ja muutosvalmiuksiltaan virkaan parhaiten soveltuvaksi.
Päätös annetaan tiedoksi virkoja hakeneille. Päätöksen tiedoksianto tapahtuu sähköisessä rekrytointijärjestelmässä niiden osalta, jotka ovat antaneet suostumuksensa sähköiseen tiedoksiantoon ja muiden osalta kirjeitse.
Päätös tullut nähtäväksi 29.06.2018
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
, puhelin:
Maria Sarkkinen, ammatillisen koulutuksen päällikkö, puhelin: 09 310 87153