Tilapäisen maa-alueiden, noin 200 m² ja noin 400 m², jatkovuokraaminen Infratek Finland Oy:lle 24. kaupunginosasta, Kumpula, Limingantie 39, työmaahan liittyvää varastointia varten, 1.9.2018 lukien

Ennen vuotta 2019 julkaistujen asioiden otsikkona näytetään päätöksen otsikko.
HEL 2018-007815
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 29

Tilapäisen maa-alueiden, noin 200 m² ja noin 400 m², jatkovuokraaminen Infratek Finland Oy:lle 24. kaupunginosasta, Kumpula, Limingantie 39, työmaahan liittyvää varastointia varten, 1.9.2018 lukien

Kaupunkiympäristön toimialajohtaja

Päätös

Kaupunkiympäristön toimialan asukas- ja yrityspalveluiden alueidenkäytön tiimipäällikkö päätti jatkovuokrata Infratek Finland Oy:lle (Y-tunnus 2197515-7) noin 200 m² ja 400 m² suuruiset alueet maatavaraa, työmaakontteja ja työmaatarvikkeita varten. Alue sijaitsee 24. kaupunginosassa, Kumpula, Limingantie 39, korttelissa 24938 tontilla 39. Tontti on asemakaavoitetulla YOS-merkinnällä olevalla opetustoimintaa ja sosiaalitointa palvelevien rakennusten korttelialueella, liitekartan mukaisesti. Vuokraus on voimassa 1.9.2018 alkaen toistaiseksi kahden (2) viikon irtisanomisajalla kuitenkin kauintaan 30.11.2018 asti liitteenä olevan vuokrasopimuksen mukaisesti.

Alueista peritään yhteensä vuokraa 510,00 euroa kuukaudessa. Vuokra muodostuu 200 m² alueesta seuraavasti: 200 m² x 0,85 €/m²/kk = 170,00 €/kk. Vuokra muodostuu 400 m² alueesta seuraavasti: 400 m² x 0,85 €/m²/kk = 340 €/kk. Vuokrat tulee maksaa Kaupunkiympäristön toimialan Palvelut ja luvat laskua vastaan.

Vuokrausehdot on määritelty liitteenä olevassa vuokrasopimuksessa.

Vuokralainen on vuokra-ajan päättyessä velvollinen viemään pois omistamansa rakennukset, rakenteet, laitteet ja laitokset perustuksineen sekä muun vuokra-alueella olevan omaisuuden. Vuokralainen on samoin velvollinen siivoamaan vuokra-alueen.

Alueiden käytön tiimipäällikkö päätti hyväksyä ja allekirjoittaa liitteenä olevan vuokrasopimuksen. Päätös voidaan panna täytäntöön ennen kuin se on saanut lainvoiman.

Päätöksen perustelut

Alue vuokrataan Infratek Finland Oy:lle, joka saa sijoittaa noin 400 m² vuokra-alueelle kaivettua maa-ainesta ja murskekuormaa, ja noin 200 m² vuokra-alueelle vuokralainen saa sijoittaa työmaakontin, työmaakopin, bajamajan, kaapeliputkia, kaapelikeloja ja jakokaappeja. Vuokralaisen tulee selvittää rakentamistoimenpiteiden luvanvaraisuudet ennen toimenpiteisiin ryhtymistä ja hankkia näihin mahdollisesti tarvittavat luvat muun muassa Kaupunkiympäristön rakennusvalvontapalveluilta.

Toimivalta

Kaupunginhallituksen johtamisen jaoston delegointipäätöksen 22.5.2017 § 95 perusteella on alueiden käytön tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää vähämerkityksellisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään yhden vuoden.

Päätös tullut nähtäväksi 04.10.2018

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Emilia Luu, puhelin: 09 310 21633

emilia.luu@hel.fi

Päättäjä

Mikko Aho
kaupunkiympäristön toimialajohtaja

Liitteet (pdf)

1. Hakemus
Liitettä ei julkaista internetissä.
2. Kartta
Liitettä ei julkaista internetissä.
3. Vanha sopimus
Liitettä ei julkaista internetissä.

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.