Hankinta, HIJAT-henkilöstötieto- ja palkanlaskentajärjestelmän versiopäivitys, Kaupunginkanslia
HIJAT-henkilöstö- ja palkkahallinnon järjestelmän versiopäivitystä koskevan sovintosopimuksen hyväksyminen
Päätös
Kansliapäällikkö päätti hyväksyä HIJAT-henkilöstö- ja palkkahallinnon järjestelmän versiopäivityksen viivästymistä koskevan Helsingin kaupungin ja CGI Suomi Oy:n välisen sovintosopimuksen.
Päätöksen perustelut
Helsingin kaupungilla on käytössä henkilöstön palkka- ja informaatiojärjestelmä (HIJAT), joka on alun perin hankittu Helsingin, Espoon ja Vantaan kaupunkien yhteishankintana vuonna 1984, jolloin järjestelmän toimituksesta tehtiin sopimus kaupungin ja silloisen Pääkaupunkiseudun tietokeskuksen välillä.
Helsingin kaupunki ja CGI Suomi Oy (jäljempänä CGI) allekirjoittivat vuonna 2014 voimassaolevat HIJAT Henkilöstö- ja palkkahallinnon perussopimuksen ja palvelusopimuksen. Perussopimuksella ja palvelusopimuksella korvattiin aiemmat HIJAT-järjestelmää koskevat sopimukset.
CGI käynnisti vuoden 2015 alussa HIJAT-teknologiauudistuksen, jonka tarkoituksena oli toteuttaa uusi HIJAT-versio. Helsingin, Espoon ja Vantaan kaupungit ja CGI päättivät HIJAT2-yhteisprojektin käynnistämisestä.
Helsingin kaupunki ja CGI allekirjoittivat 6.8.2019 HIJAT2-versiopäivitystä koskevan sopimusliitteen, joka tuli osaksi aikaisemmin solmittua palvelusopimusta.
Kansliapäällikkö päätti 3.6.2020 purkaa HIJAT2-versiopäivitystä koskevan sopimusliitteen päättymään välittömästi.
Asiassa on päästy molempien osapuolten kannalta hyväksyttävään sovintoon. Sovintosopimuksella Helsingin kaupunki ja CGI sopivat HIJAT2-versiopäivitystä koskevan sopimusliitteen päättämisen seurauksista. Sovintosopimuksen allekirjoittamisen jälkeen osapuolilla ei ole HIJAT2-versiopäivitykseen tai sitä koskevaan sopimusliitteeseen perustuvia vaatimuksia toisiaan kohtaan.
Päätös tullut nähtäväksi 05.08.2020
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Nina Gros, henkilöstöjohtaja, puhelin: 09 310 37965