Toimivallan siirtäminen sosiaali- ja terveystoimialalla osastonhoitajalle pankkitilin hoitamisessa ja tilinkäyttövaltuuksissa
Auroran avohoitovalmennus -yksikön pankkitilin hoitaminen ja tilinkäyttövaltuudet
Päätös
Toimialajohtaja päätti valtuuttaa Auroran avohoitovalmennus -yksikön osastonhoitaja ********** tai hänen sijaisensa apulaisosastonhoitaja ********** hoitamaan alla mainittuun pankkitiliin liittyvät asiat:
Danske Bank: FI72 8214 5710 0246 41
- saa tilata 16 debit-korttia
- saa määrätä korteille nostorajat 400 euroa/kerta
- saa avata tilille verkkopankin, määrittää moduulin, määrittää
verkkopankin käyttäjät ja käyttövaltuudet
Valtuutus on voimassa 20.6.2019 alkaen.
Päätöksen perustelut
Rahoitusjohtaja on 18.4.2019 § 40 päättänyt avata kaupungille pankkitilin Auroran avohoitovalmennusyksikön asiakkaiden käyttöön ateriamaksuja varten. Ao. asiakasvaroilla hankitaan päivittäiset ruokatarpeet. Toiminta on olennainen osa asiakkaiden kuntoutusta. Toiminnan päätarkoituksena on valmentaa potilaita vastuulliseen rahankäyttöön ja asioiden hoitoon. Asukkaat ovat maksaneet tilille ruokarahaa ja sen avulla on hoidettu asiakkaiden ruokaostokset yhteistyössä henkilökunnan kanssa osana asiakkaiden kuntoutumisprosessia. Tämä työskentelymuoto on ollut vuosia valmennusyksikön käytössä.
Pankkitilin käyttöä ja osakirjanpitoa valvoo työyksikön esimies. Taloushallintopalveluliikelaitos tiliöi tiliotteet ja siirtää kirjanpitoon, tekee pankkitilistä kuukausittaiset täsmäytykset ja tilinpäätöksen tase-erittelyn. Debit-kortteja säilytetään työyksikön lukitussa kassakaapissa ja käyttäjätunnukset ja salasanat tietoturvallisesti.
Hallintosäännön 14 luvun 1 § 5 kohdan mukaisesti toimialajohtaja päättää pankkitilien käyttöoikeudesta ja käytön valvonnan järjestämisestä.
Päätös tullut nähtäväksi 04.07.2019
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Tarja Eklöf, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 42336