Sopimusmuutos, henkilötietojen käsittely, palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmä PSOP
Sopimus henkilötietojen käsittelystä palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmässä
Päätös
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti hyväksyä PSOP-tietojen siirron Digia Oy:lta Protacon Oy:lle ja päätti tähän liittyen allekirjoittaa liitteen mukaisen väliaikaisen sopimuksen koskien henkilötietojen käsittelyä.
Päätöksen perustelut
Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimiala on kilpailuttanut palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmän, jonka käyttöönottoprojekti on alkanut. Palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmän palveluntuottajana päättyvällä sopimuskaudella on Digia ja Kuntien Tiera Oy hallinnoi palvelua. Jotta uusi palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmän käyttöönotto saadaan turvattua, on Helsingin kaupunki neuvotellut Tieran kanssa väliaikaisesta sopimuksesta palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmään liittyen. Väliaikaisella sopimuskaudella Tieran hallinnoiman sopimuksen palveluntuottajaksi vaihtuu Protacon Oy. Palveluntuottajan vaihtuessa PSOP-tiedot on siirrettävä vanhalta palveluntuottajalta uudelle. Ennen tietojen siirtoa sosiaali- ja terveystoimialan on tehtävä Kuntien Tiera Oy:n kanssa sopimus henkilötietojen käsittelystä
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan toimivalta perustuu siihen, että sosiaali- ja terveyslautakunta on Soteltk 32 § 26.2.2019 nimennyt sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan toimialan rekisterien rekisterinpitäjäksi.
Päätös tullut nähtäväksi 24.10.2019
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Petri Otranen, tietohallintopäällikkö, puhelin: 09 310 76489
Atte Viinikka, päätöksenteon tuen päällikkö, ts. hankintapäällikkö , puhelin: 09 310 24660