Sopimusmuutos, tilaajasopimuksen tietosuoja- ja salassapitoliite, Apotti
Sopimusmuutos, tilaajasopimuksen tietosuoja- ja salassapitoliite
Päätös
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti allekirjoittaa sopimusmuutoksen Helsinki Apotti -hankkeen tilaajasopimuksen tietosuoja- ja salassapitosopimukseen
Päätöksen perustelut
Euroopan parlamentin ja neuvoston asetus (EU 2016/679) luonnollisten henkilöiden suojelusta henkilötietojen käsittelyssä sekä näiden tietojen vapaasta liikkuvuudesta ja direktiivin 95/46/EY kumoamisesta (jäljempänä Tietosuoja-asetus) on tullut sovellettavaksi 25.5.2018 alkaen
Osana asiakas- ja potilastietojärjestelmän sopimuksen mukaista sopimussuhdetta Oy Apotti Ab käsittelee Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimen rekisterien henkilötietoja Tietosuoja-asetuksen 2 artiklassa tarkoitetulla tavalla. Tietosuoja-asetuksen velvoitteiden täyttämiseksi sopijapuolet sopivat tällä sopimuksella asiakas- ja potilastietojärjestelmä sopimuksen päivittämisestä
Muutoksen kohteena sopimuksen 44 § 10.2.2017 Helsingin kaupungin ja Oy Apotti Ab:n välinen sopimus asiakas- ja potilastietojärjestelmästä ja sopimuksen liite 2016-11-21 Tilaajasopimus Liite 2 Tietoturva ja tietosuoja.
Helsingin kaupungin hallintosäännön 5 luvun 9 §:n mukaan sosiaali- ja terveystoimialan toimintaa ja hallintoa johtaa sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja. Näin ollen toimialajohtaja on toimivaltainen päättämään sopimusmuutoksesta.
Päätös tullut nähtäväksi 05.12.2019
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Esko Suominen, ict-asiantuntija, puhelin: 09 310 45248
Petri Otranen, tietohallintopäällikkö, puhelin: 09 310 76489