Yhteiskäyttötunnusten käyttöönotto, sosiaali- ja terveystoimiala, Uusix-verstaiden popup-myynnin kassajärjestelmässä
Yhteiskäyttötunnusten käyttöönotto sosiaali- ja terveystoimialan Uusix-verstaiden pop up -myyntitapahtumiin
Päätös
Rahoitusjohtaja päätti sosiaali- ja terveystoimialan esityksestä antaa toimialalle luvan yhteiskäyttötunnusten käyttöön Uusix-verstaiden
pop up -myyntitapahtumissa samalla kehottaen toimialaa huolehtimaan siitä, että kassanhoidossa noudatetaan kaupungin antamia ohjeita.
Päätöksen perustelut
Sosiaali- ja terveystoimiala esittää yhteiskäyttötunnuksiin perustuvaa toimintatapaa Uusix-verstaiden pop up -myyntitapahtumiin sujuvuuden mahdollistamiseksi. Pop up -myynneissä on myyjinä useita vaihtuvia Uusix-verstaiden työntekijöitä. Yhteiskäyttötunnuksia tarvitaan ennen kaikkea pop up -myyntejä varten, joita järjestetään yleensä n. 3 – 4 kertaa vuodessa. Sosiaali- ja terveystoimiala on kuvannut kassaprosessin ja jokainen yhteiskäyttötunnuksia käyttävä työntekijä käy läpi työnantajan järjestämän perehdytyksen. Lisäksi huolehditaan, että jokaisessa vuorossa, joissa yhteiskäyttötunnuksia tarvitaan, on paikalla kassavastaava. Asia on käyty läpi sosiaali- ja terveystoimialan talous- ja suunnittelupalvelujen kanssa.
Rahoitusjohtajan antamissa kaupungin kassanhoito- ja turvallisuusohjeissa edellytetään poikkeuslupaa ns. yhteiskäyttötunnuksien käytölle kassajärjestelmissä.
Lupa yhteiskäyttötunnuksien käyttöön voidaan antaa erityisten toiminnallisten syiden vuoksi, edellyttäen että kassanhoidon valvonta- ja muut vastuukysymykset sekä toimintamalli on selvitetty toimialan omassa kassaohjeistuksessa.
Päätös tullut nähtäväksi 20.11.2019
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §
Lisätietojen antaja
Tuomo Mäkinen, rahoituspäällikkö, puhelin: 36321