Hankinta, kadunrakennustyöt 2020-2021, puitejärjestely
Kadunrakennustyöt, puitejärjestely 1.2.2020 - 31.12.2021
Päätös
Kaupunkiympäristölautakunnan rakennusten ja yleisten alueiden jaosto hylkäsi Työyhteenliittymä LANDE:n (VM Suomalainen Oy/Asfalttikallio Oy) tarjouksen hinnaltaan poikkeuksellisen alhaisena. Tarjoajan antama selvitys ei tyydyttävästi selitä tarjottujen yksikköhintojen alhaista tasoa.
Kaupunkiympäristölautakunnan rakennusten ja yleisten alueiden jaosto sulki tarjouskilpailusta Autio Infrapalvelut Oy:n, koska se ei täyttänyt tarjouspyynnössä asetettua soveltuvuuden vähimmäisvaatimusta liikevaihdon osalta.
Kaupunkiympäristölautakunnan rakennusten ja yleisten alueiden jaosto oikeutti rakennuttaminen -palvelun tekemään kadunrakennustöiden puitesopimukset 1.2.2020 alkavaksi suunnitellulle ja 31.12.2021 päättyvälle sopimuskaudelle seuraavien tarjouskilpailussa parhaiten sijoittuneiden kolmen (3) urakoitsijan kanssa:
Hyvinkään Tieluiska Oy |
VRJ Etelä-Suomi Oy |
GRK Infra Oy |
Hankintaan sisältyy yksi kahden (2) vuoden optio. Rakennuttaminen -palvelun tekemien toimeksiantojen yhteenlasketun arvon arvioidaan enimmillään olevan arvonlisäverottomana yhteensä 40 000 000 euroa (alv. 0 %). Edellä mainitussa summassa on huomioitu myös mahdollisesti käyttöönotettava kahden (2) vuoden optiokausi.
Hankintasopimus ei synny tällä päätöksellä, vaan vasta myöhemmin tehtävän kirjallisen sopimuksen allekirjoittamisella. Hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun ehdokas tai tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen ja valitusosoituksen tiedoksi.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Hankinnan kohde ja hankintamenettely
Kysymyksessä on EU-kynnysarvot ylittävä urakkahankinta. Hankinta on toteutettu julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) mukaisella avoimella menettelyllä. Hankintailmoitus julkaistiin 18.11.2019 sähköisessä HILMA-ilmoituskanavassa www.hankintailmoitukset.fi(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun). Tarjouspyyntöasiakirjat olivat saatavilla Internet-osoitteessa www.tarjouspalvelu.fi(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun).
Puitesopimuksen piiriin kuuluvat tehtävät koostuvat pääasiassa yksittäisistä kadunrakennustöistä. Tarjoukset pyydettiin yksikköhintaluettelona, jossa yksikköhintoja painotetaan suoritemäärillä. Yksikköhintaluettelosta muodostuu yksikköhintojen ja suoritemäärien pohjalta tarjouksen vertailuhinta.
Puitesopimuskaudella tilattavista töistä pyydetään aina kattohintatarjous, jossa käytetään puitesopimuksen mukaisia tarjottuja yksikköhintoja.
Puitejärjestelyyn osallistuvien toimijoiden enimmäismääräksi ilmoitettiin 3 kpl.
Hankinnan kohteeseen kuuluvien töiden tilausmenettely
Tilaukset puitesopimustoimittajilta tehdään ensisijaisesti puitesopimuskilpailutuksen sijoittumisjärjestyksen perusteella. Jos etusijajärjestyksen perusteella ensisijainen puitesopimustoimittaja ei pysty toteuttamaan tilausta, tilaus tehdään etusijajärjestyksessä seuraavalta puitesopimustoimittajalta.
Etusijajärjestyksestä voidaan poiketa, jos etusijajärjestyksessä ensisijaisella puitesopimustoimittajalla ei ole vaadittua erityisosaamista, resursseja tilauksen toteuttamiseen tai etusijajärjestyksessä ensisijainen toimittaja kieltäytyy tarjotusta työstä. Tällöin valitaan etusijajärjestyksessä seuraava puitesopimustoimittaja.
Puitesopimus ei velvoita tilaajaa ostamaan palveluja palveluntuottajalta. Tämä sopimus ei tuota puitejärjestelyyn valituille toimittajille yksinoikeutta kaupungin hankkimiin tässä sopimuksessa määriteltyihin palveluihin.
Tarjousten vertailu
Tarjousten vertailuperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus, jossa hinnan osuus on 100 %. Hintavertailuun perustuva kilpailutus on perusteltu, koska ainoastaan tarjoajille asetetut soveltuvuusvaatimukset täyttävät yritykset pääsevät mukaan vertailuun ja laatutekijät on huomioitu asetetuissa soveltuvuusvaatimuksissa.
Hankinnan kohde muodostaa kokonaisuuden, jonka jakaminen osiin ei hankintayksikön näkemyksen mukaan ole tarkoituksenmukaista, koska yksittäiset hankinnat koostuvat usein eri osista ja tarve koordinoida eri osien sopimuskumppaneita voisi vakavasti vaarantaa hankintojen asianmukaisen toteuttamisen ja riskinä on jakamisesta syntyvä eri osien yhteensopimattomuus.
Saadut tarjoukset
Tarjouksen jätti määräaikaan mennessä yhteensä yksitoista (11) urakoitsijaa:
Terrawise Oy
Kreate Oy
Autio Infrapalvelut Oy
Louhintahiekka Oy
TYL LANDE (VM Suomalainen Oy/Asfalttikallio Oy)
VRJ Etelä-Suomi Oy
TYL KAPU (Recset Oy/Kuljetus ja Maanrakennus P. Salonen Oy)
E.M. Pekkinen Oy
GRK Infra Oy
Destia, Maa- ja kalliopalvelut
Hyvinkään Tieluiska Oy
Tarjoajille asetetut soveltuvuusvaatimukset
Tarjousten avaamisen jälkeen tarkastettiin ehdokkaiden soveltuvuus sekä tarkastettiin, täyttävätkö ehdokkaat asetetut vähimmäisvaatimukset.
Tarjoajan rahoituksellista ja taloudellista tilannetta koskevat vähimmäisvaatimukset:
Liikevaihdon kolmelta viimeksi kuluneelta vahvistetulta tilikaudelta on oltava infraurakoinnissa vähintään 10 000 000 euroa/tilikausi (tilikauden pituus 12 kk). Jos tarjouksen tekijä on ryhmittymä, on osakasyritysten yhdessä täytettävä liikevaihtoa koskeva vaatimus. Tarjoajan liiketoiminnan tulee pääosin koostua infraurakoinnista. Tarjoajan on ladattava tarjouksensa liitteeksi aiesopimus ryhmittymän perustamisesta.
Tarjoajan tilaajavastuulain mukaiset velvoitteet on oltava kunnossa.
Tarjoajan tekniseen suorituskykyyn ja ammatilliseen pätevyyteen liittyvät vähimmäisvaatimukset:
Tarjoajalta vaadittiin RALA-pätevyys työlajista 18.6a tai 18.9a tai 18.11 tai RALA-pätevyyden puuttuessa muulla tavoin osoitettu vastaava pätevyys.
RALA-pätevyyttä 18.6a vastaavana pätevyytenä pidetään 3 kpl referenssiä pääurakoitsijana toimimisesta tavanomaisissa teiden ja katujen korjaustenrakennustöissä viimeisen 5 vuoden aikana.
RALA-pätevyyttä 18.9a vastaavana pätevyytenä pidetään 3 kpl referenssiä pääurakoitsijana toimimisesta tavanomaisissa maa- ja vesirakennustöissä viimeisen 5 vuoden aikana.
RALA-pätevyyttä 18.11 vastaavana pätevyytenä pidetään 3 kpl referenssiä pääurakoitsijana toimimisesta viher- ja ympäristörakennustöissä viimeisen 5 vuoden aikana.
Tarjoajilta vaadittiin vähintään yksi infrarakentamisen referenssi, jossa tarjoaja on toiminut pääurakoitsijana kaupunkialueella, jossa urakka-alueen läpi on kulkenut urakka-ajan toimiva joukkoliikenne (linja-auto-, raitio-, metro- tai junaliikenne).
Urakoitsijan vastuulliselta työnjohtajalta vaadittiin vähintään rakennusmestarin koulutus. Hänellä tulee olla valmistumisen jälkeen vähintään 3 vuotta vastuullisen työnjohtajan työkokemusta. Lisäksi hänen tulee olla suorassa työsuhteessa urakoitsijaan.
Vastuullisella työnjohtajalla vaadittiin näyttöä siitä, että hän tuntee Suomen rakentamismääräykset ja viranomaisvaatimukset sekä yleiset sopimusehdot YSE 98 siinä laajuudessa mitä vastuullisen työnjohtajan tehtävien hoitaminen edellyttää.
Vastuulliselta työnjohtajalta, työnjohdolta sekä urakoitsijan hankkeeseen osallistuvilta muilta avainhenkilöiltä vaadittiin tyydyttävää suomen kielen suullista ja kirjallista taitoa. Urakoitsijan kaikkien hankkeeseen osallistuvien toimihenkilöiden tulee olla suorassa työsuhteessa urakoitsijaan.
Määräaikaan mennessä saapuneista tarjouksista kymmenen (10) tarjousta on tarjouspyynnön mukaisia ja täyttävät tilaajan asettamat vähimmäisvaatimukset.
Tarjoajan sulkeminen pois tarjouskilpailusta
Autio Infrapalvelut Oy ei täytä tarjouspyynnössä asetettua liikevaihtovaatimusta: 10 000 000 euroa/tilikausi kolmelta viimeksi kuluneelta vahvistetulta tilikaudelta. Autio Infrapalvelut Oy tulee siten sulkea tarjouskilpailusta.
Tarjouksen hylkääminen
Tarjousten yksikköhintoja verrattiin toisten tarjoajien yksikköhintoihin sekä tilaajan omiin laskennallisiin yksikköhintoihin. Tarkastelua tehtäessä havaittiin, että Työyhteenliittymä LANDE:n tarjous sisälsi useita (12 kpl) erittäin alhaisia yksikköhintoja. Alhaiset yksikköhinnat painottuivat kasvillisuusrakenteisiin ja vesihuollon järjestelmiin.
Hankintalain 96 §:n 1 momentin mukaan hankintayksikön on vaadittava tarjoajalta selvitys tarjouksen hinnoista tai kustannuksista, jos tarjous vaikuttaa poikkeuksellisen alhaiselta. Työyhteenliittymä LANDE:lta pyydettiin 30.12.2019 kirjallista selvitystä, joka tyydyttävästi selittäisi tarjottujen yksikköhintojen poikkeuksellisen alhaista tasoa.
Tarjoajan antaman selvityksen mukaan he ovat painottaneet eri yksikköhintoja taloudelliseen näkemykseensä ja kokemukseensa perustuen, jolloin kaikki yksikköhinnat muodostavat urakassa kokonaisuuden. Tarjoajan selvityksen mukaan osa yksikköhinnoista voi näin olla keskihintaan nähden alhaisia ja toiset hieman suurempia ja että kokonaisuus pitää sisällään kaikki tarjouspyynnön mukaiset kustannukset. Tarjoajan mukaan tarjous ei ole alihintainen eikä tarjouksen hyväksyminen tarkoita riskiä toimituksen laiminlyönnistä taikka puutteellisuudesta eikä tarjouksen taso johdu lakisääteisten velvollisuuksien laiminlyönnistä.
Puitesopimuksen perusteella tilattavat urakkatyöt kohdistuvat osaan yksikköhintaisista työsuoritteista. Tämän vuoksi kaikkien tarjottujen yksikköhintojen tulee olla sellaisia, että ne sisältävät kaikki suoritteen tekemiseksi tarvittavat työt ja niiden kustannukset. Työyhteenliittymä LANDE:n yksikköhinnat ovat, niiltä osin, mistä selvitystä on pyydetty, niin alhaisia, ettei näin voida katsoa olevan. Lisäksi kun tarjoaja ei ole pystynyt tyydyttävästi selvittämään, mihin poikkeuksellisen alhaiset yksikköhinnat perustuvat, hankintayksikkö katsoo, että hankinnan asianmukaiseen toteuttamiseen liittyvien riskien välttämiseksi Työyhteenliittymä LANDE:n tarjous tulee hylätä poikkeuksellisen alhaisena.
Hankintalain 96 §:n 2 momentin mukaan hankintayksikkö voi hylätä hankinnan laatuun ja laajuuteen nähden hinnaltaan tai kustannuksiltaan poikkeuksellisen alhaisen tarjouksen, jos tarjoajan antama selvitys ja muu toimitettu näyttö ei tyydyttävästi selitä tarjottujen hintojen tai kustannusten alhaista tasoa.
Urakoitsijoiden valinta
Hyväksyttävät tarjoukset asetettiin edullisuusjärjestykseen halvimman vertailuhinnan perusteella. Vertailuhinta laskettiin tarjouspyynnössä mainittujen tarjouksen yksikköhintojen ja ilmoitettujen suoritemäärien perusteella.
Tarjouksen tekijä Vertailuhinta, euroa
Hyvinkään Tieluiska Oy 772 874
VRJ Etelä-Suomi Oy 876 280
GRK Infra Oy 987 000
TYL KAPU (Recset Oy ja Kuljetus ja
Maanrakennus P. Salonen Oy) 1 078 330
Destia Oy 1 086 460
Terrawise Oy 1 130 030
Louhintahiekka Oy 1 166 090
E.M. Pekkinen Oy 1 242 661
Kreate Oy 1 412 320
Esitetään, että 1.2.2020 alkavaksi suunnitellulle ja 31.12.2021 päättyvälle sopimuskaudelle valitaan kolme (3) puitesopimusurakoitsijaa. Lisäksi hankintaan sisältyy kaksi (2) optiovuotta. Tilaaja päättää option käytöstä viimeistään kolme (3) kuukautta ennen voimassa olevan sopimuskauden päättymistä.
Tilaaja on tarkastanut puitesopimusurakoitsijoiksi esitettävien yritysten tilaajavastuulain (1233/2006) 5 §:n mukaiset tilaajan selvitysvelvollisuuteen kuuluvat urakoitsijan velvoitteet ja todistukset sekä todennut niiden olevan hyväksyttäviä.
Päätöstoimivalta
Helsingin kaupungin hallintosäännön mukaan toimialalautakunta omalla toimialallaan päättää tai hyväksyy rajat, joiden mukaan viranomainen päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita (10 luvun 1 §:n 3 momentin 3 kohta). Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen (15.5.2018 § 243) mukaan kaupunkiympäristölautakunnan rakennusten ja yleisten alueiden jaostolla on yleishankintavaltuus yli yhden (1) miljoonan euron hankinnoissa. Kaupunkiympäristölautakunnan rakennusten ja yleisten alueiden jaosto on näin toimivaltainen päättämään hankinnasta.
Päätös tullut nähtäväksi 27.01.2020
MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN
Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta vaatimalla hankintaoikaisua tai tekemällä valituksen markkinaoikeudelle taikka molemmat.
OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika
Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.
Muutoksenhaku markkinaoikeuteen ei estä vaatimasta hankintaoikaisua.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi käyttäen ehdokkaan tai tarjoajan hankintayksikölle ilmoittamaa sähköistä yhteystietoa, katsotaan vastaanottajan saaneen päätöksestä tiedon sinä päivänä, jolloin sähköinen viesti on vastaanottajan käytettävissä tämän vastaanottolaitteessa siten, että viestiä voidaan käsitellä.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi tavallisena kirjeenä, ehdokkaan tai tarjoajan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemäntenä päivänä kirjeen lähettämisestä, jollei ehdokas tai tarjoaja näytä tiedoksiannon tapahtuneen myöhemmin.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin
kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla
- hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.
Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.
Oikaisuvaatimukseen on liitettävä asiakirjat, joihin oikaisua vaativa haluaa vedota vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
VALITUSOSOITUS MARKKINAOIKEUDELLE
Valitusaika
Valitus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi käyttäen ehdokkaan tai tarjoajan hankintayksikölle ilmoittamaa sähköistä yhteystietoa, katsotaan vastaanottajan saaneen päätöksestä tiedon sinä päivänä, jolloin sähköinen viesti on vastaanottajan käytettävissä tämän vastaanottolaitteessa siten, että viestiä voidaan käsitellä.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi tavallisena kirjeenä, ehdokkaan tai tarjoajan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemäntenä päivänä kirjeen lähettämisestä, jollei ehdokas tai tarjoaja näytä tiedoksiannon tapahtuneen myöhemmin.
Hankintaoikaisun vireilletulo ei vaikuta siihen määräaikaan, jonka kuluessa asianosaisella on oikeus hakea muutosta valittamalla markkinaoikeudelle.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta valitusaikaan. Valitus on toimitettava valitusviranomaiselle viimeistään valitusajan viimeisenä päivänä ennen valitusviranomaisen aukioloajan päättymistä.
Jos valitusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa valituksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Valitusviranomainen
Valitus tehdään markkinaoikeudelle.
Markkinaoikeuden asiointiosoite on seuraava:
Postiosoite: | Radanrakentajantie 5 |
00520 HELSINKI | |
Sähköpostiosoite: | markkinaoikeus@oikeus.fi |
Faksinumero: | 029 56 43314 |
Käyntiosoite: | Radanrakentajantie 5 |
Puhelinnumero: | 029 56 43300 |
Valituksen voi tehdä myös hallinto- ja erityistuomioistuinten asiointipalvelussa osoitteessa: https://asiointi2.oikeus.fi/hallintotuomioistuimet
Valituksen muoto ja sisältö
Valitus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Valituksessa, joka on osoitettava valitusviranomaiselle, on ilmoitettava
- päätös, johon haetaan muutosta
- miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia siihen vaaditaan tehtäväksi
- perusteet, joilla muutosta vaaditaan.
Valituksessa on ilmoitettava valittajan nimi ja kotikunta. Jos valittajan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos valituksen laatijana on joku muu henkilö, valituksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta.
Valituksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset valittajalle voidaan toimittaa.
Valittajan, laillisen edustajan tai asiamiehen on allekirjoitettava valitus. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.
Valitukseen on liitettävä
- päätös, johon haetaan muutosta valittamalla, alkuperäisenä tai jäljennöksenä
- todistus siitä, minä päivänä päätös on annettu tiedoksi, tai muu selvitys valitusajan alkamisen ajankohdasta
- asiakirjat, joihin valittaja vetoaa vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle
Ilmoitus valituksen tekemisestä hankintayksikölle
Valittajan tai hänen edustajansa on ilmoitettava kirjallisesti hankintayksikölle asian saattamisesta markkinaoikeuden käsiteltäväksi. Ilmoitus on toimitettava viimeistään silloin, kun hankintaa koskeva valitus toimitetaan markkinaoikeudelle.
Ilmoitus on tehtävä osoitteeseen:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Odotusaika
EU-kynnysarvot ylittävien hankintojen osalta hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun ehdokas tai tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen ja valitusosoituksen tiedoksi.
Oikeudenkäyntimaksu
Markkinaoikeus perii asian käsittelystä maksua 2050 euroa, jos hankinnan arvo on alle 1 miljoona euroa; 4100 euroa, jos hankinnan arvo on vähintään 1 miljoona euroa ja alle 10 miljoonaa euroa; ja 6140 euroa, jos hankinnan arvo on vähintään 10 miljoonaa euroa.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Esittelijä
Lisätietojen antaja
Erkki Nurmi, vs. rakennuttamispäällikkö, puhelin: 09 310 38306