Kokoonpanon muutos, toimielin, kaupunginhallituksen konsernijaosto, varajäsenyydestä eroaminen
Kaupunginhallituksen konsernijaoston varajäsenten valinta
Päätös
Kaupunginvaltuusto
- myönsi Thomas Wallgrenille eron kaupunginhallituksen konsernijaoston jäsen Tomi Sevanderin henkilökohtaisen varajäsenen luottamustoimesta ja valitsi Tomi Sevanderin henkilökohtaiseksi varajäseneksi Elisa Gebhardin sekä
- myönsi Elisa Gebhardille eron kaupunginhallituksen konsernijaoston jäsen Nasima Razmyarin henkilökohtaisen varajäsenen luottamustoimesta ja valitsi Nasima Razmyarin henkilökohtaiseksi varajäseneksi Thomas Wallgrenin vuoden 2021 toukokuun lopussa päättyväksi toimikaudeksi.
Samalla kaupunginvaltuusto tarkasti pöytäkirjan tämän asian osalta heti.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Kaupunginvaltuusto valitsi 5.6.2019 § 187 Elisa Gebhardin (SDP) Nasima Razmyarin henkilökohtaiseksi varajäseneksi ja Thomas Wallgrenin (SDP) Tomi Sevanderin henkilökohtaiseksi varajäseneksi kaupunginhallituksen konsernijaostoon vuoden 2021 toukokuun lopussa päättyväksi toimikaudeksi.
Thomas Wallgren ja Elisa Gebhard pyytävät 4.3.2020 eroa kaupunginhallituksen konsernijaoston varajäsenen luottamustoimista. SDP:n valtuustoryhmä on toivonut mahdollisuutta vaihtaa konsernijaoston varajäseniä kaupunginhallituksen varajäsenyyksiä vastaavaksi siten, että Thomas Wallgren toimisi jatkossa Nasima Razmyarin henkilökohtaisena varajäsenenä ja Elisa Gebhard Tomi Sevanderin henkilökohtaisena varajäsenenä.
Kaupunginhallitus 23.03.2020 § 197
Päätös
Kaupunginhallitus esitti kaupunginvaltuustolle seuraavaa:
Kaupunginvaltuusto
- myöntää Thomas Wallgrenille eron kaupunginhallituksen konsernijaoston jäsen Tomi Sevanderin henkilökohtaisen varajäsenen luottamustoimesta ja valitsee Tomi Sevanderin henkilökohtaiseksi varajäseneksi Elisa Gebhardin sekä
- myöntää Elisa Gebhardille eron kaupunginhallituksen konsernijaoston jäsen Nasima Razmyarin henkilökohtaisen varajäsenen luottamustoimesta ja valitsee Nasima Razmyarin henkilökohtaiseksi varajäseneksi Thomas Wallgrenin vuoden 2021 toukokuun lopussa päättyväksi toimikaudeksi.
Samalla kaupunginvaltuusto tarkastaa pöytäkirjan tämän asian osalta heti.
Esittelijä
Lisätiedot
Jenni Björksten, hallintoasiantuntija, puhelin: 310 36060
Päätös tullut nähtäväksi 15.04.2020
VALITUSOSOITUS
Tähän päätökseen haetaan muutosta kunnallisvalituksella.
Valitusoikeus
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianomainen)
- kunnan jäsen.
Valitusaika
Kunnallisvalitus on tehtävä 30 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Valitus on toimitettava valitusviranomaiselle viimeistään valitusajan viimeisenä päivänä ennen valitusviranomaisen aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta valitusaikaan. Jos valitusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa valituksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Valitusperusteet
Kunnallisvalituksen saa tehdä sillä perusteella, että
- päätös on syntynyt virheellisessä järjestyksessä
- päätöksen tehnyt viranomainen on ylittänyt toimivaltansa
- päätös on muuten lainvastainen.
Valittajan tulee esittää valituksen perusteet ennen valitusajan päättymistä.
Valitusviranomainen
Kunnallisvalitus tehdään Helsingin hallinto-oikeudelle.
Hallinto-oikeuden asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.hao@oikeus.fi |
Postiosoite: | Radanrakentajantie 5 |
00520 HELSINKI | |
Faksinumero: | 029 56 42079 |
Käyntiosoite: | Radanrakentajantie 5 |
Puhelinnumero: | 029 56 42000 |
Valituksen voi tehdä myös hallinto- ja erityistuomioistuinten asiointipalvelussa osoitteessa: https://asiointi2.oikeus.fi/hallintotuomioistuimet
Valituksen muoto ja sisältö
Valitus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Valituksessa on ilmoitettava:
- päätös, johon haetaan muutosta (valituksen kohteena oleva päätös);
- miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia siihen vaaditaan tehtäväksi (vaatimukset);
- vaatimusten perustelut;
- mihin valitusoikeus perustuu, jos valituksen kohteena oleva päätös ei kohdistu valittajaan.
Valituksessa on lisäksi ilmoitettava valittajan nimi ja yhteystiedot. Jos puhevaltaa käyttää valittajan laillinen edustaja tai asiamies, myös tämän yhteystiedot on ilmoitettava. Yhteystietojen muutoksesta on valituksen vireillä ollessa ilmoitettava viipymättä hallintotuomioistuimelle.
Valituksessa on ilmoitettava myös se postiosoite ja mahdollinen muu osoite, johon oikeudenkäyntiin liittyvät asiakirjat voidaan lähettää (prosessiosoite). Mikäli valittaja on ilmoittanut enemmän kuin yhden prosessiosoitteen, voi hallintotuomioistuin valita, mihin ilmoitetuista osoitteista se toimittaa oikeudenkäyntiin liittyvät asiakirjat.
Oikaisuvaatimuksen tekijä saa valittaessaan oikaisuvaatimuspäätöksestä esittää vaatimuksilleen uusia perusteluja. Hän saa esittää uuden vaatimuksen vain, jos se perustuu olosuhteiden muutokseen tai oikaisuvaatimuksen tekemisen määräajan päättymisen jälkeen valittajan tietoon tulleeseen seikkaan.
Valitukseen on liitettävä:
- valituksen kohteena oleva päätös valitusosoituksineen;
- selvitys siitä, milloin valittaja on saanut päätöksen tiedoksi, tai muu selvitys valitusajan alkamisen ajankohdasta;
- asiakirjat, joihin valittaja vetoaa vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.
Oikeudenkäyntimaksu
Muutoksenhakuasian vireillepanijalta peritään oikeudenkäyntimaksu sen mukaan kuin tuomioistuinmaksulaissa (1455/2015) säädetään. Mikäli hallinto-oikeus muuttaa valituksenalaista päätöstä muutoksenhakijan eduksi, oikeudenkäyntimaksua ei peritä.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Esittelijä
Lisätietojen antaja
Jenni Björksten, hallintoasiantuntija, puhelin: 09 310 36060