Kuntien liittyminen kansalliseen kuva-aineistojen arkistoon (Kvarkki), HUS
Kelan kuva-aineistojen arkiston (Kvarkki) palvelukuvauksen hyväksyminen ja Helsingin liittyminen Kvarkkiin
Päätös
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti hyväksyä Kelan kuva-aineistojen arkiston palvelukuvauksen. Lisäksi toimialajohtaja päätti, että Helsingin sosiaali- ja terveystoimiala liittyy Kanta-palveluiden kuva-aineiston arkistoon.
Päätöksen perustelut
Helsingin sosiaali- ja terveystoimiala on mukana kansallisissa ja valtakunnallisissa ICT-ratkaisuissa, joihin Kanta-palvelut kuuluvat.
Kela on Suomessa taho, joka hallinnoi Kanta-palveluiden Potilastiedon arkistoa. Osana Kanta-palveluita on myös kuva-aineistojen kansallinen arkisto (Kvarkki), johon jokaisen terveydenhuollon organisaation tulee tallentaa kuvantamistutkimuksensa kuvina.
Kanta-palvelujen kustannukset arvioidaan etukäteen ja maksut määräytyvät vuosittaisen arvion perusteella. Käyttömaksun suuruudesta säädetään vuosittain sosiaali- ja terveysministeriön asetuksella terveydenhuollon valtakunnallisten tietojärjestelmäpalvelujen käyttömaksuista.
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan päätösvalta perustuu Helsingin kaupungin hallintosäännön 5 luvun 9 §, jonka mukaan sosiaali- ja terveystoimialan toimintaa ja hallintoa johtaa sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja.
Päätös tullut nähtäväksi 08.10.2020
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Raija Viskari, ATK-asiantuntija, puhelin: