Testamenttirahaston lopettaminen
Testamenttirahaston lopetus ja varojen siirto toiselle tilille sosiaali- ja terveystoimialalla
Päätös
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti lopettaa ********** testamenttirahaston:
Pankki: Danske Bank A/S
Tilinumero: **********
Tilin nimi: Sosiaalivirasto ********** testamentti
Tilin käyttötarkoitus: Talletustili
Samalla toimialajohtaja päätti, että testamenttirahaston lopetushetken saldo (61 860,07 euroa) siirretään Helsingin kaupungin Danske Bankin tilille **********
Päätöksen perustelut
Testamentin tekijä on 28.3.1985 päivätyllä testamentilla määrännyt varat Helsingin kaupungin lastensuojelutautakunnalle jaettavaksi orpolasten peruskoulun jälkeisten opintojen tukemiseen.
Tili on avattu Helsingin kaupungin sosiaaliviraston toimesta kesäkuussa 1990, ja siitä on ollut alun perin 24 kuukauden talletustodistus. Tilin varoja ovat voineet nostaa erikseen nimetyt sosiaaliviraston työntekijät talletustodistuksen kanssa. Talletustodistusta säilytetään Kallion virastotalon yleisökassan holvissa.
Danske Bankin kehotuksesta talletustili on syytä lopettaa ja siirtää testamenttivarat toiselle tilille, koska tiliä ei ole käytetty vuosiin.
Hallintosäännön 12 luvun 4 §:n 1 momentin 9 kohdan mukaan rahoitusjohtaja päättää tilien avaamisesta ja lopettamisesta kaupungin nimiin. Hallintosäännön 5 luvun 9 §:n 1 momentin mukaan sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja johtaa sosiaali- ja terveystoimialan toimintaa ja hallintoa.
Koska varat eivät tällä hetkellä ole osa kaupungin varsinaisia varoja kaupungin kirjanpidossa ja koska ne siirretään toiselle, varsinaiselle kaupungin kirjanpidon tilille, toimialajohtajalla on oikeus päättää toimialan hallinnassa olevan säästötilin lopettamisesta.
Päätös tullut nähtäväksi 02.07.2020
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Marjut Meronen, taloussuunnittelija, puhelin: 09 310 43103