Asiakasrekisterin yhteyshenkilöt, sosiaali- ja terveystoimiala, lapsiperheiden palvelut
Lapsiperheiden palvelujen asiakasrekisterin yhteyshenkilöiden muuttaminen
Päätös
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti, että lapsiperheiden palvelujen asiakasrekisterin yhteyshenkilöitä muutetaan.
Lapsiperheiden palvelujen asiakasrekisterin yhteyshenkilöt ovat jatkossa:
Lastensuojelun sosiaalityön päällikkö (lapsiperheiden palvelutarpeen arviointi ja tuki)
Lastensuojelupalvelujen päällikkö
Neuvola- ja perhetyön päällikkö
Perheiden erityispalvelujen päällikkö
Päätöksen perustelut
Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta päätti 26.2.2019 annetulla päätöksellä 32 §, että sosiaali- ja terveystoimialan tietosuoja-asetuksen mukaisista rekisterinpitäjän tehtävistä huolehtii sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja.
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti 15.8.2019 annetulla päätöksellä 116 §, että henkilörekistereistä ja niiden vastuutahoista sosiaali- ja terveystoimialalla. Kyseisellä päätöksellä lapsiperheiden palvelujen asiakasrekisterin yhteyshenkilöiksi päätettiin perheiden erityispalvelujen päällikkö, neuvola- ja perhetyön päällikkö ja kouluterveydenhuollon päällikkö.
Rekisterin yhteyshenkilö on taho, johon rekisteröity voi olla yhteydessä kyseisen rekisterin henkilötietojen käsittelyn osalta.
Lapsiperheiden palvelujen asiakasrekisterin yhteyshenkilöt muutetaan vastaamaan tosiasiallista toimintaa.
Päätös tullut nähtäväksi 18.06.2020
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Pauliina Levy, lakimies, puhelin: 09 310 21634