Vuokraus, maa-alue, noin 4120 m², Työnjohtajankatu 2, Herttoniemi, Stara

HEL 2020-009884
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 144
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Maa-alueen, noin 4120 m², vuokraaminen Staralle 43. kaupunginosasta, Herttoniemi, Työnjohtajankatu 2, 1.9.2020 lukien

Tiimipäällikkö

Päätös

Kaupunkiympäristön alueidenkäytön tiimipäällikkö päätti vuokrata Staralle (Y-tunnus 0201256-6) noin 4120 m²:n suuruisen alueen maa-aineksen sekä kappaletavaran välivarastointia varten.

Alue sijaitsee 43. kaupunginosassa, Herttoniemi, osoitteessa Työnjohtajankatu 2, korttelin 43084 ohjeellisella tontilla 3, asemakaavan mukaisella, C-merkityllä, keskustatoimintojen korttelialueella liitekartan mukaisesti. Vuokraus on voimassa 1.9.2020 lukien toistaiseksi yhden (1) kuukauden irtisanomisajoin kauintaan 31.12.2021 asti liitteenä olevan sopimuksen mukaisesti.

Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 15.5.2018 §238 Liitteen 1 mukaisesti alueesta peritään vuokraa 1989,00 euroa (€) kuukaudessa. Vuokra muodostuu seuraavasti: 2000 m² x 0,65 €/kk = 1300,00 €/kk + 2120 m² x 0,65 €/kk x 0,5 = 689,00 €/kk. Vuokra tulee maksaa Helsingin kaupungin laskua vastaan.

Vuokrausehdot on määritelty liitteenä olevassa vuokrasopimuksessa.

Alueidenkäytön tiimipäällikkö päätti hyväksyä ja allekirjoittaa liitteenä olevan vuokrasopimuksen.

Päätöksen perustelut

Alue vuokrataan Staralle, joka saa käyttää aluetta maa-aineksen sekä kappaletavaran välivarastointia varten. Vuokralaisen tulee selvittää rakentamistoimenpiteiden luvanvaraisuus ennen toimenpiteeseen ryhtymistä ja hankkia tähän mahdollisesti tarvittavat luvat muun muassa Kaupunkiympäristön rakennusvalvontapalveluilta.

Toimivalta

Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 15.5.2018 § 251 perusteella on alueidenkäytön tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää vähämerkityksellisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään yhden vuoden.

Päätös tullut nähtäväksi 07.09.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Viljam Jokinen, tarkastaja, puhelin: 09 310 28091

viljam.jokinen@hel.fi

Päättäjä

Iiro Grönberg
tiimipäällikkö

Liitteet (pdf)

1. Hakemus 14.8.2020
3. Vuokrasopimusluonnos

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.