Lahjoitus, kasvomaskit vähävaraisten jakeluun, Mediconsult Oy
Kasvomaskien lahjoitus kaupungin maskien vähävaraisille jakeluun, Mediconsult Oy
Päätös
Kansliapäällikkö päätti ottaa vastaan Mediconsult Oy:n lahjoittaman noin 3000 euron arvoisen kertakäyttöisten maskien lahjoituksen. Lahjoitetut maskit tullaan jakamaan osana kaupungin järjestämää maskien vähävaraisille osoitettua jakelua.
Päätöksen perustelut
Mediconsult Oy on 26.8.2020 ilmoittanut, että se haluaisi lahjoittaa kertakäyttöisiä maskeja 10 000 kappaletta Helsingin kaupungille jaettavaksi vähävaraisille.
Lahjoitus toimitetaan Stara-liikelaitoksen logistiikkakeskukseen jaettavaksi eteenpäin sosiaali- ja terveystoimialan myöhemmin määriteltäviin palveluihin, jotka tavoittavat vähävaraisia kaupunkilaisia.
Lahjoituksen vastaanottaminen on katsottu tarkoituksenmukaiseksi kaupungin vähävaraisille suunnatun maskien jakelun järjestämisen tukemisen kannalta.
Kaupunginkanslia vastaa Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen 13.8.2020 antaman maskisuosituksen toimeenpanon koordinoinnista kaupungilla.
Helsingin kaupungin hallintosäännön 14 luvun 1 §:n 2 momentin 2 kohdan mukaan toimialajohtaja ottaa vastaan kaupungille lahjoitetun tai testamentatun ja toimialalle osoitetun omaisuuden, kun sen arvo on enintään 100 000 euroa.
Päätös tullut nähtäväksi 14.09.2020
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Noora Fils, hankintapäällikkö, puhelin: +358931031501