Sääntöohjaus, toimintasäännön muuttaminen, keskushallinto, kaupunginkanslia 1.1.2021 alkaen
Kaupunginkanslian toimintasääntö 1.1.2021
Päätös
Kansliapäällikkö hyväksyi kaupunginkanslian toimintasäännön 1.1.2021 lukien liitteen 1 mukaisesti.
Tällä toimintasäännöllä korvataan 11.10.2020, 225 § hyväksytty toimintasääntö.
Päätöksen perustelut
Toimintasääntöön on tarpeen tehdä henkilöstöosastoa koskevia muutoksia.
Henkilöstön saatavuus -yksikköön on tarpeen lisätä uusi tiimi. Toiminta ja johtaminen on helpompaa, kun yhdelle asiakokonaisuudella on oma tiimi ja esihenkilö. Yksikössä on tämän jälkeen kaksi tiimiä.
Onnistumisen johtaminen -yksikössä muutetaan esihenkilön nimike toimintasäännössä vastaamaan muutettua tehtävänimikettä. Uusi nimike on onnistumisen johtamisen päällikkö.
Oppiminen ja uudistuminen -yksikön toiminta organisoidaan uusiksi ja poistetaan toinen tiimeistä, koska henkilöstöä on siirtynyt onnistumisen johtaminen -yksikköön. Toimialakirjausta muutetaan vastaamaan yksikön uutta, vahvempaa roolia strategian muutoksen tukemisessa koulutusten ja valmennusten kautta.
Samalla toimintasääntöä korjataan parempaan kieliasuun sekä korvataan esimies-termi kaupungin linjausten mukaisesti esihenkilö-termillä.
Kaupunginkanslian toimintasääntöä on viimeksi päivitetty kansliapäällikön päätöksellä 11.10.2020, 225 § strategiaosaston organisoitumisen johdosta. Kyseisellä päätöksellä hyväksytty toimintasääntö ei ole vielä tullut voimaan. Tällä päätöksellä hyväksyttävä toimintasääntö korvaa aiemmat ja tulee voimaan 1.1.2021.
Helsingin kaupungin hallintosäännön 12 luvun 1 §:n 1 momentin 5 kohdan mukaan kansliapäällikkö hyväksyy kaupunginkanslian toimintasäännön. Toimintasäännössä annetaan määräykset osastotasoa alemmasta organisaatiosta ja esimiehistä, toimivaltuuksista sekä johtoryhmistä.
Päätös tullut nähtäväksi 18.12.2020
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Antti Peltonen, hallintopäällikkö, puhelin: 09 310 36018