Sopimuksen irtisanominen, päätöksen tuki, Pegasos, sosiaali- ja terveystoimiala
Päätöksentuen irtisanominen
Päätös
Tietohallintopäällikkö päätti irtisanoa liitteenä olevan Pegasoksen päätöksentukea koskevan sopimuksen päättymään 30.4.2021.
Päätöksen perustelut
Virastopäällikkö on päättänyt 16.12.2013 § 319 hankkia Pegasos-potilastietojärjestelmään liitetyn Duodecim Oy:n toimittaman päätöksentuen ja 13.6.2014 § 145 oikeuttanut tietohallintopäällikön allekirjoittamaan päätöksen perusteella tehtävän sopimuksen. Sopimus on solmittu päätöksen mukaisesti toistaiseksi voimassaolevaksi ja siinä on 6 kuukauden irtisanomisaika.
Helsingin sosiaali- ja terveystoimiala siirtyy käyttämään potilastietojen kirjaamiseen Apotti-järjestelmää 24.4.2021 ja täten Pegasokseen liitetyn päätöksentuen tarve päättyy. Duodecimin päätöksentuen käyttö jatkuu, sillä se on liitetty myös Apottiin.
Sopimus irtisanotaan tällä päätöksellä päättymään 30.4.2021.
Tietohallintopäällikön oikeus päättää sopimuksen irtisanomisesta perustuu virastopäällikön päätöksiin 16.12.2013 § 319 ja 13.06.2014
§ 145.
Päätös tullut nähtäväksi 06.11.2020
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Kirsiliina Leinonen, tietohallintolääkäri, puhelin: 09 310 75489