Hankinta, koronarokotuksen henkilöstön vuokraus, koronavirus-tilanne, sosiaali- ja terveystoimiala
Rokotushenkilöstön vuokrauksen sopimusten irtisanominen
Päätös
Terveys- ja päihdepalvelujen johtaja päätti irtisanoa rokotushenkilöstön vuokrauksesta tekemänsä päätöksen 19.1.2021 § 4 perusteella tehdyt sopimukset päättymään 30.9.2021. Palveluntuottajat, joita irtisanominen koskee, ovat seuraavat:
1. Puhdas Unelma Oy
2. Esperi Terveyspalvelut Oy
3. Kultaiset hoitajat Oy
4. Solo Health Oy
5. Debora Oy
6. Terveystalo Julkiset Palvelut Oy
7. Medivida Oy
8. Kotipalvelu Mehiläinen Oy
9. Hoiwa Oy
10. Pihlajalinna Lääkärikeskukset Oy
Päätöksen perustelut
Terveys- ja päihdepalvelujen johtaja päätti 19.1.2021 § 4 hankkia rokotushenkilöstön vuokrausta etusijajärjestyksen mukaisesti seuraavilta palveluntuottajilta:
1. Puhdas Unelma Oy
2. Esperi Terveyspalvelut Oy
3. Kultaiset hoitajat Oy
4. Solo Health Oy
5. Debora Oy
6. Terveystalo Julkiset Palvelut Oy
7. Medivida Oy
8. Kotipalvelu Mehiläinen Oy
9. Hoiwa Oy
10. Pihlajalinna Lääkärikeskukset Oy
Terveys- ja päihdepalvelujen johtaja allekirjoitti hankintapäätöksen perusteella solmitut sopimukset. Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta ja se alkoi 4.2.2021. Tilaaja voi irtisanoa sopimuksen päättymään yhden (1) kuukauden kuluttua kirjallisen irtisanomisilmoituksen päiväyksestä.
Terveys- ja päihdepalvelujen johtaja päätti 9.6.2021 § 34 tehdä rokotushenkilöstön vuokrauksen puitesopimuksiin hankintalain 136 §:n 2 momentin 3 kohdan perusteella sopimusmuutoksen koskien rokotushenkilöstön hyödyntämistä myös muissa heidän kokemustaan ja koulutustaan vastaavissa tilaajan osoittamissa lisätehtävissä.
Rokotushenkilöstön vuokrauksesta tehdyt sopimukset irtisanotaan rokotushenkilöstön muuttuneen tarpeen vuoksi. Lisäksi rokotushenkilöstön vuokrauksen hankinnalle varattu määräraha loppuu 30.9.2021, minkä vuoksi sopimuksilta ei voida enää tehdä uusia tilauksia.
Terveys- ja päihdepalvelujen johtajan oikeus irtisanoa sopimukset perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen 15.12.2020 § 271 koskien rokotushenkilöstön vuokrauksen hankinnan periaatteita. Sosiaali- ja terveyslautakunta on 15.12.2020 § 271 hyväksynyt rokotushenkilöstön vuokrauksen hankinnan keskeiset periaatteet ja ehdot ja oikeuttanut terveys- ja päihdepalvelujen johtajan tekemään asiasta päätöksen, päättämään optiokauden käyttöönotosta, allekirjoittamaan hankintapäätöksen perusteella solmittavat sopimukset sekä päättämään sopimusten irtisanomisista ja purkamisista.
Päätös tullut nähtäväksi 03.09.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Timo Lukkarinen, terveysasemien johtajalääkäri, puhelin: 09 310 42611