Sopimusmuutos, sähköisen asioinnin irtisanominen, ATJ-järjestelmä

HEL 2020-012477
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 66
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

ATJ-järjestelmän sähköisen asioinnin palvelusopimuksen irtisanominen

Tietohallintopäällikkö

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti irtisanoa ATJ-järjestelmän sähköisen asioinnin ATJ Apsa eAsiointi -palvelusopimuksen numero 284384 sekä sen muutossopimuksen ATJ eAsiointi muutossopimus numero 10015859 päättymään 31.5.2021.

Päätöksen perustelut

Sosiaali- ja terveyslautakunta on päättänyt 3.6.2014 2014 § 249 hankkia toimeentulotuen sähköiseksi hakemussovellukseksi ATJ APSA eAsiointi –nimisen sovelluksen ja oikeuttanut tietohallinto- ja viestintä-palvelut -osaston osastopäällikön allekirjoittamaan päätöksen perusteella tehtävät sopimukset. Sopimus on solmittu päätöksen mukaisesti ja se on ollut voimassa 31.12.2016 asti. Sopimuksessa on sovittu kahdesta jatkokaudesta vuosille 2017 ja 2018 edellyttäen, että sopimuksen jatkoajasta ilmoitetaan toimittajalle kirjallisesti 6 kuukautta ennen jatkokauden alkua.

Apotti-tietojärjestelmän käyttöönoton myötä ATJ:n sähköinen asiointi päättyy. Apotin käyttöönotto on Helsingissä siirtynyt useaan kertaan. Tämän vuoksi ATJ:n sähköisestä asiointia on jatkettu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätöksillä 14.6.2016 (§ 158), 15.8.2017 (§ 192) ja 25.9.2018 (§ 236). Sosiaali- ja terveyslautakunnan päätösten perusteella solmitut sopimukset on allekirjoittanut tietohallinto- ja viestintä-palvelut -osaston osastopäällikkö (§ 158) ja tietohallintopäällikkö (§ 192, § 236). Uusin muutossopimus ATJ eAsiointi muutossopimus numero 10015859 on toistaiseksi voimassa 6 kuukauden irtisanomisajalla.

Apotti-tietojärjestelmän käyttöönotto tapahtuu Helsingissä 24.4.2021. ATJ:n sähköinen asiointi päättyy huhtikuussa 2021. Toukokuussa 2021 toteutetaan tarvittavat palvelun tekniset lopetustoimenpiteet.

ATJ eAsiointi palvelusopimus numero 284384 ja muutossopimus numero 1001589 irtisanotaan tällä päätöksellä päättymään 31.5.2021.

Tietohallintopäällikön oikeus päättää sopimuksen irtisanomisesta perustuu Helsingin sosiaali- ja terveyslautakunnan hankintapäätökseen 3.6.2014 2014 § 249.

Päätös tullut nähtäväksi 04.12.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Maarit Vajavaara, tietojenkäsittelyn suunnittelija, puhelin: 09 310 43309

maarit.vajavaara@hel.fi

Arja Rantanen, tietojärjestelmäpäällikkö, puhelin: 09 310 75505

arja.rantanen@hel.fi

Päättäjä

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö

Liitteet (pdf)

1. ATJ Sähköinen Asiointi palvelusopimus 284384
Liitettä ei julkaista internetissä.
2. ATJ Sähköinen Asiointi muutossopimus 10015859
Liitettä ei julkaista internetissä.

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.