Hankinta, yhdistelmä- ja siivouskone, Stadin ammatti- ja aikuisopisto kampus 4
Hankinta, yhdistelmä- ja siivouskone, Stadin ammatti- ja aikuisopisto kampus 4
Päätös
Stadin ammatti- ja aikuisopiston Kampus 4 rehtori päätti, että Abraham Wetterintien rakennusalan opetuksessa tarvittavat päältä ajettavat yhdistelmä- ja siivouskone hankitaan Rastec Sisälogistiikka Oy:ltä.
Hankinnan arvo on 13.575,00 €, alv 0%.
Sopimus tulee voimaan molempien osapuolten allekirjoituksella.
Päätöksen perustelut
Stadin ammatti- ja aikuisopiston Kampus 4 pyysi sähköpostilla tarjoukset A.Wetterintien rakennusalan päältä ajettavista yhdistelmä- ja lakaisukoneesta kolmelta toimittajalta. Määräaikaan 13.11.2020 mennessä tarjouksen jätti kolme tarjoajaa; Rastec Sisälogistiikka Oy, Surmet Oy ja Pamark Oy.
Vertailuperusteina ovat hankinnan kokonaishinta, ajoaika, paino (kuiva), työleveys, imusuulakkeen leveys ja toimitusaika.
Yksikkö Rakennusosasto
Abraham Wetterintie 4
Hankinta Rakennusalan päältä ajettavat yhdistelmä- ja siivouskone
Perustelut hankinnalle
1.Yhdistelmä- ja lakaisukone tarjousvertailuhinta, alv 0 %
Rastec Sisälogistiikka Oy 13 575 €
Pamark Oy 14 852 €
Surmet Oy 15 290 €
2. Yhdistelmäkone ajoaika
Rastec Sisälogistiikka Oy 4 h
Surmet Oy n. 4 h
Pamark Oy 2,5 h
2. Lakaisukone ajoaika
Surmet Oy n. 3 h
Rastec Sisälogistiikka Oy 2,5 h
Pamark Oy 1,5 – 2 h
3. Yhdistelmäkone paino (kuiva)
Pamark Oy 190 kg
Rastec Sisälogistiikka Oy 228 kg
Surmet Oy 342 kg
3. Lakaisukone paino
Rastec Sisälogistiikka Oy 224 kg
Surmet Oy 224 kg
Pamark Oy 252 kg
4. Yhdistelmäkone työleveys
Pamark Oy 560 mm
Rastec Sisälogistiikka Oy 530 mm
Surmet Oy 530 mm
4. Lakaisukone työleveys
Rastec Sisälogistiikka Oy 1 000 mm
Surmet Oy 1 000 mm
Pamark Oy 850 mm
5.Yhdistelmäkone imusuulakkeen leveys
Pamark Oy 740 mm
Rastec Sisälogistiikka Oy 720 mm
Surmet Oy 720 mm
6. Yhdistelmäkone toimitusaika
Rastec Sisälogistiikka Oy 1-2 vkoa
Pamark Oy 1-2 vkoa
Surmet Oy 1-3 vkoa
6 Lakaisukone toimitusaika
Rastec Sisälogistiikka Oy 1-2 vkoa
Surmet Oy 1-3 vkoa
Pamark Oy 4-5 vkoa
Yhteenveto:
Rastec Sisälogistiikka Oy:n tarjoamien päältä ajettavien siivouskoneiden yhteishinta on edullisin. Rastec Sisälogistiikka Oy:n ja Surmetin yhdistelmäkoneiden ajoaika on Pamark Oy:n tarjoamaa mallia pidempi. Lakaisukoneen ajoaika on pisin Rastec Sisälogistiikka Oy:n ja Surmet Oy:n tarjoamassa mallissa. Muiden ominaisuuksien osalta ei rakennusalan työtilojen suuren pinta-alan vuoksi ole merkittävää eroa. Kaikkien tarjousten toimitusaika riittää toimitukseen vuoden 2020 puolella.
Päätös tullut nähtäväksi 18.11.2020
MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN
Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.
OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika
Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin
kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla
- hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.
Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun pöytäkirja on asetettu yleisesti nähtäväksi.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin
kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava muutoksenhakijan nimi ja kotikunta. Jos muutoksenhakijan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamies, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta.
Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset muutoksenhakijalle voidaan toimittaa.
Oikaisuvaatimus on muutoksenhakijan, hänen laillisen edustajansa tai asiamiehen allekirjoitettava. Sähköistä asiakirjaa ei tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.
Oikaisuvaatimukseen on liitettävä asiakirjat, joihin muutoksenhakija haluaa vedota vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Tarja Taskinen, koulutuspäällikkö, puhelin: 09 310 84053