Hankinta, yhdistelmä- ja siivouskone, Stadin ammatti- ja aikuisopisto kampus 4

HEL 2020-012618
Ärendet har nyare handläggningar
§ 25

Hankinta, yhdistelmä- ja siivouskone, Stadin ammatti- ja aikuisopisto kampus 4

Rektor, Campus 4

Päätös

Stadin ammatti- ja aikuisopiston Kampus 4 rehtori päätti, että Abraham Wetterintien rakennusalan opetuksessa tarvittavat päältä ajettavat yhdistelmä- ja siivouskone hankitaan Rastec Sisälogistiikka Oy:ltä.

Hankinnan arvo on 13.575,00 €, alv 0%.

Sopimus tulee voimaan molempien osapuolten allekirjoituksella.

Päätöksen perustelut

Stadin ammatti- ja aikuisopiston Kampus 4 pyysi sähköpostilla tarjoukset A.Wetterintien rakennusalan päältä ajettavista yhdistelmä- ja lakaisukoneesta kolmelta toimittajalta. Määräaikaan 13.11.2020 mennessä tarjouksen jätti kolme tarjoajaa; Rastec Sisälogistiikka Oy, Surmet Oy ja Pamark Oy.

Vertailuperusteina ovat hankinnan kokonaishinta, ajoaika, paino (kuiva), työleveys, imusuulakkeen leveys ja toimitusaika.

Yksikkö Rakennusosasto

Abraham Wetterintie 4

Hankinta Rakennusalan päältä ajettavat yhdistelmä- ja siivouskone

Perustelut hankinnalle

1.Yhdistelmä- ja lakaisukone tarjousvertailuhinta, alv 0 %

Rastec Sisälogistiikka Oy 13 575 €

Pamark Oy 14 852 €

Surmet Oy 15 290 €

2. Yhdistelmäkone ajoaika

Rastec Sisälogistiikka Oy 4 h

Surmet Oy n. 4 h

Pamark Oy 2,5 h

2. Lakaisukone ajoaika

Surmet Oy n. 3 h

Rastec Sisälogistiikka Oy 2,5 h

Pamark Oy 1,5 – 2 h

3. Yhdistelmäkone paino (kuiva)

Pamark Oy 190 kg

Rastec Sisälogistiikka Oy 228 kg

Surmet Oy 342 kg

3. Lakaisukone paino

Rastec Sisälogistiikka Oy 224 kg

Surmet Oy 224 kg

Pamark Oy 252 kg

4. Yhdistelmäkone työleveys

Pamark Oy 560 mm

Rastec Sisälogistiikka Oy 530 mm

Surmet Oy 530 mm

4. Lakaisukone työleveys

Rastec Sisälogistiikka Oy 1 000 mm

Surmet Oy 1 000 mm

Pamark Oy 850 mm

5.Yhdistelmäkone imusuulakkeen leveys

Pamark Oy 740 mm

Rastec Sisälogistiikka Oy 720 mm

Surmet Oy 720 mm

6. Yhdistelmäkone toimitusaika

Rastec Sisälogistiikka Oy 1-2 vkoa

Pamark Oy 1-2 vkoa

Surmet Oy 1-3 vkoa

6 Lakaisukone toimitusaika

Rastec Sisälogistiikka Oy 1-2 vkoa

Surmet Oy 1-3 vkoa

Pamark Oy 4-5 vkoa

Yhteenveto:

Rastec Sisälogistiikka Oy:n tarjoamien päältä ajettavien siivouskoneiden yhteishinta on edullisin. Rastec Sisälogistiikka Oy:n ja Surmetin yhdistelmäkoneiden ajoaika on Pamark Oy:n tarjoamaa mallia pidempi. Lakaisukoneen ajoaika on pisin Rastec Sisälogistiikka Oy:n ja Surmet Oy:n tarjoamassa mallissa. Muiden ominaisuuksien osalta ei rakennusalan työtilojen suuren pinta-alan vuoksi ole merkittävää eroa. Kaikkien tarjousten toimitusaika riittää toimitukseen vuoden 2020 puolella.

Detta beslut publicerades 18.11.2020

MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN

Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.

OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika

Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin
kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla

  • hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.

Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun pöytäkirja on asetettu yleisesti nähtäväksi.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin
kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava muutoksenhakijan nimi ja kotikunta. Jos muutoksenhakijan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamies, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta.

Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset muutoksenhakijalle voidaan toimittaa.

Oikaisuvaatimus on muutoksenhakijan, hänen laillisen edustajansa tai asiamiehen allekirjoitettava. Sähköistä asiakirjaa ei tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.

Oikaisuvaatimukseen on liitettävä asiakirjat, joihin muutoksenhakija haluaa vedota vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Tarja Taskinen, koulutuspäällikkö, puhelin: 09 310 84053

tarja.taskinen@hel.fi

Beslutsfattare

Eeva Sahlman
rehtori, Kampus 4