Vuokraus, lisätilat, Onnentie 18, varhaiskasvatusyksikkö Norppa-Oulunkylä, kasvatuksen ja koulutuksen toimiala
Korjaus yksikön päällikön päätökseen 11.6.2018 HEL 2018-006639,kasvatuksen ja koulutuksen toimialan Stadin ammattiopiston käyttöön, osoitteessa Onnentie 18, 00600 Helsinki
Päätös
Yksikön päällikkö päätti korjata päätöstään 11.6.2018, HEL 2018-006639 niin, että vuokraus kasvatuksen ja koulutuksen toimialan Stadin ammattiopiston käyttöön tulevan toimitilan 3550m2 osoitteesta Onnentie 18
korjattu pääoman, ylläpidon ja hallintokulun sisältävä kokonaisvuokra on 34 364 euroa/kk (9,68 euroa/m2/kk), koostuen tilavuokrasta 7,78 euroa /m2/kk, ylläpitovuokrasta 1,40 euroa /m2/kk ja hallintokulusta 0,50 euroa /m2/kk.
Vuokrasopimus laaditaan määräaikaisena sopimuksena. Vuokranmaksu alkaa 1.1.2020 ja päättyy 31.3.2020.
Vuokrauksessa noudatetaan kaupunkiympäristön ja vuokranantajan kanssa sovittua vastuunjakotaulukkoa.
Päätöksen perustelut
Korjauspäätöksessä on huomioitu muuttunut tilavuokra, koska samaan kiinteistöön on tullut 2020 vuoden alusta tullut päiväkodin lisätilat (421,5m2). Tilan vuokra on jaettu eri toimijoiden kesken. Tilan osalta Stadin ammattiopiston käyttö päättyy 31.3.2020, jonka jälkeen koulutila jatkaa väistötilana toisille kouluille.
Stadin ammattiopiston sopimus 211025144 päättyy 31.12.2019.
Päätös tullut nähtäväksi 31.12.2020
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Harriet Andersson, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 32429
Timo Vierelä, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 26165