Toimivallan siirtäminen sosiaali- ja terveystoimialalla, hankintavaltuuksien osalta
Sosiaali- ja terveystoimialan hankintavaltuuksien päivittäminen
Päätös
Sosiaali- ja terveyslautakunta päätti hyväksyä hankintavaltuuksia koskevan toimivallan siirtämisen päätöksen liitteen 1 mukaisesti siten, että se tulee voimaan 24.4.2021.
Voimaan tullessaan päätös kumoaa edellisen hankintavaltuuksia koskevan sosiaali- ja terveyslautakunnan päätöksen 19.1.2021 § 14.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Sosiaali- ja terveystoimialan viranhaltijoiden hankintavaltuuksia on tarve päivittää Apotin käyttöönoton vuoksi 24.4.2021 alkaen. Samalla hankintavaltuuksissa on huomioitu viranhaltijoiden virka- ja tehtävämuutoksista sekä nimikemuutoksista aiheutuneet päivitystarpeet.
Terveys- ja päihdepalvelujen osalta muutos koskee päihdepalvelujen ylilääkärin hankintavaltuuden korottamista. Apotin käyttöönoton myötä korvaushoito ja siihen liittyvät ostopalvelut siirtyvät terveydenhuollon rekisteriin. Terveydenhuollon rekisterissä ei ole yksilöhuollon delegointia, kuten sosiaalihuollossa. Hankintavaltuuksiin lisätään ylilääkärin toimivalta päättää asiakaspalvelun ostoista enintään 50 000 euroon asti.
Perhe- ja sosiaalipalvelujen muutokset johtuvat yksittäisistä organisaatio- ja tehtävämuutoksista ja tarkistuksista hankintavaltuuksien tasoon.
Sairaala-, kuntoutus ja hoivapalvelujen osalta muutokset koskevat yksittäistä tehtävä- ja nimikemuutosta.
Hallinnon osalta muutos kohdistuu tukipalvelujen yksikön päällikön hankintavaltuuksiin, jotka poistetaan viran muututtua toimeksi.
Hallintosäännön 10 luvun 1 §:n 3 momentin 3 kohdan mukaan toimialalautakunta päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranhaltija päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita.
Päätös tullut nähtäväksi 14.04.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Esittelijä
Lisätietojen antaja
Sari Luostarinen, hankintapäällikkö, puhelin: 09 310 21184