Tiedonsiirtolupa tietokannan siirtoon poistuvalta palvelimelta uudelle palvelinalustalle
Tiedonsiirtolupa tietokannan siirtoon poistuvalta palvelimelta uudelle palvelinalustalle
Päätös
Helsingin sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja kaupungin sosiaali- ja terveydenhuollon asiakas- ja potilasrekisterien rekisterinpitäjänä päätti antaa luvan Helsingin Pro Consona-tietojärjestelmän tietokannan siirtoon järjestelmän uudelle palvelinalustalle.
Päätöksen perustelut
Perheoikeudellisissa palveluissa käytettävän Pro Consona Lastenvalvoja –sovelluksen nykyinen CGI Suomi Oyn toimittama tekninen alusta on vanhentunut ja järjestelmän käyttöpalvelut siirretään kaupungin kilpailuttaman palvelinkapasiteettitoimittajan Fujitsu Finland Oy:n palveluun. Koska siirrettävä aineisto sisältää asiakastietoa, noudatetaan tietojen siirrossa sosiaali- ja terveystoimialan tietoturvapäällikön kanssa sovittuja menettelyjä. Tietojen siirto toteutetaan tietoturvallisesti kaupungin tietoliikenneverkon sisällä suoraan poistuvalta palvelimelta uudelle palvelimelle ilman välitallennuksia tai että aineistosta jää mitään kopiota muille laitteille.
Rekisterinpitäjän tehtävät on delegoitu sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajalle (sosiaali- ja terveyslautakunnan päätös, 26.2.2019, 32 §).
Päätös tullut nähtäväksi 22.01.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Annamari Raatikainen, atk-asiantuntija, puhelin: 09 310 42253