Ohje, Helsingin kaupungin henkilökunnan työhöntulotarkastukset, kaupunginkanslia

HEL 2021-000261
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 52

Helsingin kaupungin henkilökunnan työhöntulotarkastukset

Kansliapäällikkö

Päätös

Kansliapäällikkö päätti antaa liitteen mukaisen Helsingin kaupungin henkilökunnan työhöntulotarkastuksia koskevan ohjeen.

Päätöksen perustelut

Ohjetta on muutettu vastaamaan nykykäytäntöä, johon koronapandemian johdosta on jo siirrytty, eli työhöntulotarkastuksia ei enää tehdä kaikille, vaan niitä tehdään vain lain edellyttämissä tilanteissa. Myös ohjeen linkit on päivitetty ajan tasalle. Ohje korvaa henkilöstökeskuksen ja työterveyskeskuksen 10.12.2007 antaman samannimisen ohjeen.

Päätös tullut nähtäväksi 01.03.2021

MUUTOKSENHAKUKIELTO

Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.

Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §

Sulje

Lisätietojen antaja

Helena Wendorf, työmarkkina-asiantuntija, puhelin: 09 310 23529

helena.wendorf@hel.fi

Päättäjä

Sami Sarvilinna
kansliapäällikkö
Nina Gros
henkilöstöjohtaja

Liitteet (pdf)

1. Helsingin kaupungin henkilökunnan työhöntulotarkastusohje

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.