Toimivallan siirtäminen sosiaali- ja terveystoimialalla kuljetus-, aula-, kumppanuus- ja tilapalvelut-palvelujen toimenhaltijoille
Oikeuden antaminen kuljetus-, aula-, kumppanuus-, ja tilapalvelut -yksiköiden toimenhaltijoille hankintojen tekemiseksi
Päätös
Sosiaali- ja terveystomialan tukipalvelupäällikkö päätti oikeuttaa kuljetuspalvelujen, aulapalvelujen, kumppanuuspalvelujen ja tilapalvelujen alla mainitut työsuhteiset toimenhaltijat toteuttamaan hankintoja tukipalvelupäällikön vastuulla jäljempänä mainittuihin euromääriin asti, edellyttäen, että toteutettava hankinta on työtehtävien hoidon kannalta tarpeellinen, talousarviossa on asianomaisista tarkoitusta varten määräraha ja hankinnan toteutuksessa noudetaan hankintalainsäädäntöä sekä Helsingin kaupungin antamia ohjeita.
Toimenhaltijoiden arvonlisäveroton hankintaoikeus on 1.2.2021 lukien:
- kuljetuspalvelut -yksikkö, kuljetuspalvelupäällikkö, enintään 15.000 euroa (alv 0%).
- aulapalvelut -yksikkö, aulapalvelupäällikkö, enintään 15.000 euroa (alv 0%).
- aulapalvelualue 1 -alayksikkö, aulapalveluvastaava, enintään 5.000 euroa (alv 0%).
- aulapalvelualue 2 -alayksikkö, aulapalveluvastaava, enintään 5.000 euroa (alv 0%).
- aulapalvelualue 3 -alayksikkö aulapalveluvastaava, enintään 5.000 euroa (alv 0%).
- kumppanuuspalvelut -yksikkö, asiakkuuspäällikkö, enintään 15.000 euroa (alv 0%).
- tilapalvelut -yksikkö, tilapalvelupäällikkö, enintään 15.000 euroa (alv 0%).
- tilahallinta -alayksikkö, tilahallintapäällikkö enintään 10.000 euroa (alv 0%).
- tilahallinta -alayksikkö, palvelupäällikkö, enintään 5.000 euroa (alv 0%).
- tilapalvelut, hankkeet ja kehittäminen -alayksikkö, johtava arkkitehti enintään 10.000 euroa (alv 0%).
Päätös korvaa tukipalvelupäällikön päätöksen 16.12.2019 § 9 työsuhteisten hankintaoikeuksista.
Päätöksen perustelut
Hallintosäännön 20 luvun 8 § 3 momentin mukaan sisältää määräyksen hankintaan liittyvien oikeuksien antamisesta viranhaltijan alaisille työsuhteisille toimenhaltijoille.
Sosiaali- ja terveyslautakunta on 19.1.2021 § 14 päättänyt toimialan viranhaltijoiden hankintavaltuuksista 1.1.2021 lukien. Sosiaali- ja terveyslautakunnan päätöksessä mainitut hankintavaltuudet perustuvat toimialan ja viranhaltijoiden vastuualueiden tarpeisiin.
Mikäli toimialan tai liikelaitoksen toiminnan tarkoituksenmukaisen hoitamisen kannalta on tarpeen antaa työsuhteessa olevalle henkilölle oikeus toteuttaa hankintoja, voi viranhaltija oikeuttaa alaisensa työsuhteessa olevan henkilön toteuttamaan hankintoja viranhaltijan vastuulla.
Lisäksi talousarviossa on oltava asianomaista tarkoitusta varten käytettävissä määräraha ja hankinnan toteutuksessa on noudatettava hankintalainsäädäntöä sekä Helsingin kaupungin ohjeita.
Edellä olevaan perustuen tukipalvelupäällikkö antaa kuljetus-, aula-, kumppanuus- ja tilapalvelut -palvelujen työsuhteisille palvelujen päällikölle oikeudet toteuttaa hankintoja tällä päätöksellä mainittuun euromäärään asti.
Päätös tullut nähtäväksi 19.02.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Eija Linnankoski, hallintoassistentti, puhelin: 09 310 42510