Nimeäminen, jalankulku- ja pyöräily-yhteys, Östersundom
Östersundomin (55.) kaupunginosassa sijaitsevan jalankulku- ja pyöräily-yhteyden nimeäminen
Päätös
Asemakaavapäällikkö päätti nimetä Östersundomin (55.) kaupunginosassa Korsnäsissä sijaitsevan, liitteestä 2 ilmenevän jalankulku- ja pyöräily-yhteyden nimellä Finnörinpolku – Finnörsstigen.
Päätöksen perustelut
Östersundomin kaupunginosassa Korsnäsissä sijaitsee asemakaavassa nimeämätön jalankulku- ja pyöräily-yhteys, jonka virallinen nimeäminen on katsottu tarpeelliseksi sen yleisen käytön ja alueen opastuksen takia. Alueella on voimassa asemakaava nro 753001 vuodelta 1993.
Nimistötoimikunta on käsitellyt yhteyden nimeämistä 10.2.2021 ja on esittänyt sille nimeä Finnörinpolku – Finnörsstigen. Ehdotettu nimi perustuu Finnören-nimiseen niemeen. Samaan tapaan on muodostettu lähistöllä Sipoon kunnan puolella sijaitsevat nimet Lillörintie – Lillörsvägen (Lillören-nimisen niemen mukaan) ja Storörintie – Storörsvägen (Storören-nimisen niemen mukaan).
Vuorovaikutus
Nimettävän yhteyden välittömässä läheisyydessä sijaitseville kiinteistöille lähetettiin nimeämisen vireille tulosta kertovat kirjeet, jotka jätettiin postin kuljetettavaksi 29.4.2021. Nimeämisen vireillä olosta tiedotettiin 4.5.2021 kaupungin sähköisellä ilmoitustaululla. Yhteyden nimeämisestä ei jätetty mielipiteitä.
Sovelletut oikeusohjeet
MRL 55 §
Kuntalaki 29 § ja 91 §
Hallintosääntö 16 luku 1 § 2 mom. kohta 12
Kaupunkiympäristölautakunta 15.5.2018 § 246
Päätös tullut nähtäväksi 10.06.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Johanna Lehtonen, nimistönsuunnittelija, puhelin: 09 310 37386