Avustuksen myöntäminen, kaupunginkanslia, avustus vuodelle 2021, Sauna Hermanni
Sauna Hermannin avustushakemus vuodelle 2021
Päätös
Kansliapäällikkö päätti myöntää vuoden 2021 talousarvion talousarviokohdalta 1 30 02, Kaupunginhallituksen avustukset, kaupunginhallituksen kansliapäällikön käyttöön osoittamasta (14.12.2020 § 866) määrärahasta yleisten saunojen toiminnan turvaamiseen 7 295 euroa Sauna Hermannille ehdolla, että sauna on yleisön käytettävissä. Avustus maksetaan yhdessä erässä.
Päätöksen perustelut
Sauna Hermanni on yksi kolmesta jäljellä olevasta korttelisaunasta ja toiminut yleisenä saunana 1950-luvulta lähtien. Sauna tarjoaa helsinkiläisille mahdollisuuden saunoa ja ylläpitää perinteistä korttelisaunakulttuuria Helsingissä.
Sauna Hermanni hakee 10 000 euron avustusta toiminnan tukemiseen ja korttelisaunakulttuurin ylläpitämiseen vuodelle 2021. Vuoden 2020 avustuksen määrä oli 7 295 euroa.
Kaupunginhallitus päätti vuoden 2021 talousarvion talousarviokohdan 1 30 02, (Kaupunginhallituksen avustukset, avustukset yleisten saunojen toiminnan turvaamiseen, kansliapäällikön käytettäväksi) määrärahan käytöstä 14.12.2020 § 866. Kaupunginhallitukselle toimitettuja avustushakemuksia liitteineen arvioidaan kaupunginhallituksen päättämien (Khs 28.10.2019 § 723) avustusten yleisohjeiden mukaisesti. Käsittelyn yhteydessä selvitettiin hakijalle myönnetyn edellisen avustuksen käyttö.
Päätös tullut nähtäväksi 11.03.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Riina Kopola, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 28256