Vuokraus, tilat, Messuaukio 1, Suomen Messut Osuuskunta / Sosiaali- ja terveystoimiala
Vuokraus, vuokrasopimuksen jatkaminen osoitteessa Messuaukio 1 Suomen Messut Osuuskunnalta sosiaali- ja terveystoimialan käyttöön
Päätös
Yksikön päällikkö päätti jatkaa osoitteesta Messuaukio 1 sijaitsevan 4000 m² suuruisen hallin määräaikaista vuokrasopimusta Suomen Messut Osuuskunnalta sosiaali- ja terveystoimialan käyttöön.
Vuokrasopimuksen arvonlisäveroton kokonaishinta on 18 000 euroa/kk.
Vuokraan lisätään kaupunkiympäristön toimialan perimä hallintokulu, joka on suuruudeltaan 0,5 euroa/m²/kk.
Määräaikainen vuokrasopimus jatkuu 20.5.2021 alkaen ja päättyy 4.9.2021. Vuokralaisella on määräaikaisuudesta huolimatta oikeus päättää sopimus 1kk irtisanomisajalla. Vuokrauksessa noudatetaan voimassa olevaa rajoituslakia.
Päätöksen perustelut
Koronajoukkorokotustiloille etsittiin vuoden vaihteessa kiireellisellä aikataululla tiloja. Kaupungin omista tiloista ei löytynyt toiminnalle sijainniltaan, toiminnoiltaan ja suuruudeltaan sopivaa tilaa.
Pasilassa sijaitseva Mesukeskus soveltui käyttötarkoitukseen hyvin ja saatiin käyttöön vaadittavassa aikataulussa. Tila on ollut Sosiaali- ja terveystoimialan käytössä koronarokoituspisteenä 8.2.2021 alkaen määräaikaisella sopimuksella 19.5.2021 asti. Tämä päätös jatkaa vuokrausta tiloista määräaikaisena ajalle 20.5.-4.9.2021. Tila on sellaisenaan jo käytössä. Tilat ovat esteettömät ja asiakkaiden hyvin saavutettavissa.
Esitetään nykyisen määräaikaisen sopimuksen jatkoa. Kokonaisvuokra tiloista on 4,50 euroa/m²/kk sisältäen ylläpidon.
Päätös tullut nähtäväksi 20.05.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Miika Mäkelä, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 35490