Yhteistyösopimus, digitaalisen perustan palvelut, Palvelukeskus Helsinki, kaupunginkanslia
Yhteistyösopimus kanslian digitaalisen perustan palveluista Palvelukeskus Helsinki -liikelaitokselle
Päätös
Kansliapäällikkö päätti 1.3.2021 voimassa olevan hallintosäännön 12 luvun 1 §:n 1-kohdan mukaisesti antaa seuraavan palvelukeskusliikelaitosta koskevan menettelytapaohjeen. Palvelukeskus Helsinki -liikelaitos hankkii kaupunginkanslialta strategiaosaston digitalisaatioyksikön digitaalinen perusta -tiimin palveluluettelossa kulloinkin määritellyt tai erikseen sovittavat digitaaliset palvelut kaupunginkanslian kanssa laadittavan yhteistyöasiakirjan mukaisesti. Hankinnan kokonaisarvo vuonna 2021 arvioidaan olevan 1,2 miljoonaa euroa (alv 0 %) ja vuodesta 2022 alkaen vuosittain sovitun mukainen.
Päätöksen perustelut
Kansliapäällikkö merkitsee tiedoksi, että 1.1.2021 voimaan tulleen kaupunginkanslian toimintasäännön mukaan kaupunginkanslian strategiaosastossa on digitalisaatioyksikkö. Yksikössä on digitaalinen perusta -tiimi. Yksikön vastuulla on tuottaa digitaalisen perustan infra- ja perustietotekniikan palvelut Helsingin kaupungin virastoille, toimialoille ja liikelaitoksille.
Päätös tullut nähtäväksi 26.03.2021
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §
Lisätietojen antaja
Mikko Rusama, digitalisaatiojohtaja, puhelin: 09 310 22032
Riitta Laanala, ohjelmapäällikkö, puhelin: 09 310 74414