Yhteishankinnoista päättäminen, yhteishankintoina toteutettavat hankinnat sekä toimialojen ja liikelaitosten toimiminen yhteishankintayksikkönä
Yhteishankintoina toteutettavat hankinnat sekä toimialojen ja liikelaitosten toimiminen yhteishankintayksikkönä
Päätös
Kansliapäällikkö päätti, että liitteen 1 mukaiset hankinnat toteutetaan yhteishankintoina kaupunginkansliassa 12.4.2021 lukien. Samalla kansliapäällikkö päätti, että liitteessä 2 esitetyt hankinnat toteutetaan yksittäisinä yhteishankintoina sosiaali- ja terveystoimialalla.
Lisäksi kansliapäällikkö päätti kumota samasta asiasta 19.11.2020 tekemänsä päätöksen (§ 256).
Päätöksen perustelut
Kaupunginvaltuuston 3.3.2021 (§ 47) hyväksymän hallintosäännön mukaisesti kansliapäällikkö päättää mitkä hankinnat kaupungissa toteutetaan yhteishankintoina. Lisäksi kansliapäällikkö päättää tarvittaessa toimialojen ja liikelaitosten toimimisesta yhteishankintayksikköinä yksittäisissä hankinnoissa (12 luku, 1 §, 1 momentti, kohdat 17 ja 18).
Liitettä 1 on päivitetty siten, että listaukseen on lisätty arvokuljetuspalvelut, lukitus- ja kulunvalvontajärjestelmät, PR-toimistopalvelut, rekrytointiportaalit ja työnantajamarkkinoinnin palvelut ja saavutettavuuspalvelut. Listauksesta on poistettu hoivakalusteet.
Liitteessä 2 esitettyihin sosiaali- ja terveystoimialan vastuulla oleviin yhteishankintoihin ei ole tehty muutoksia
Päätös tullut nähtäväksi 09.04.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Noora Fils, hankintapäällikkö, puhelin: +358931031501