Vuokraus, tilaelementtirakennus, Mikkolankuja 6 E, Solakallion peruskoulu, kasvatuksen ja koulutuksen toimiala
Korjaus yksikön päällikön päätökseen 9.4.2021, § 21 Vuokraus, tilaelementtirakennus, Mikkolankuja 6 E, Solakallion peruskoulu, kasvatuksen ja koulutuksen toimiala
Päätös
Yksikön päällikkö päätti korjata tekemäänsä päätöstä 9.4.2021, § 21 niin, että Kasvatuksen ja koulutuksen toimialan perusopetukselle, Solakallion peruskoululle vuokrattu tilaelementtirakennus (paviljonki) osoitteessa Mikkolankuja 6 E väliaikainen lisätila (korvaava tila) huoneistoalaltaan 1750 m² arvonlisäveroton vuokra on 53,81 euroa/m2/kk eli 94 175 euroa/kk, josta tilavuokra on 34,74 euroa/m²/kk ja ylläpitovuokra 2,90 euroa/m²/kk ja Kaupunkiympäristön toimialan hallintokulu 0,50 euroa/m²/kk. Vuokra sisältää perustamiskustannuksia 9,89 euroa/m²/kk sekä laskuttamatta jäänyttä vuokraa ajalta 1.12.2019-31.12.2020 5,79 euroa/m²/kk. Lisävuokrat eli perustamiskustannukset ja laskuttamatta jäänyt vuokra on jaettu 10 vuodelle.
Samalla yksikön päällikkö päätti päättää vanhan sopimuksen 211022535 30.11.2019 ja hyvittää Kasvatuksen ja koulutuksen jo maksaman vuokran ajalta 1.12.2019-31.12.2020 yhteensä 317 964,79 €.
Muilta osin yksikön päällikön päätös 9.4.2021, § 21 säilyy entisellään.
Päätöksen perustelut
Aikaisemmassa päätöksessä 9.4.2021 § 21 virheellisesti mainittu kokonaisvuokra sekä päättämättä jäänyt vanha sopimus 211022535 sekä siihen liittyvät hyvitykset ajalle 1.12.2019-31.12.2020.
Päätös tullut nähtäväksi 29.04.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Sanna Rautajärvi, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 32554