Vuokraus, tilat, rakennus 3, Lapinlahdenkatu 16, kaupunginkanslia

HEL 2021-006715
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 24
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Vuokraus, tilat, rakennus 3, Lapinlahdenkatu 16, kaupunginkanslia

Yksikön päällikkö

Päätös

Yksikön päällikkö päätti, että Helsingin Kaupunginkanslian kanssa tehty vuokrasopimus 211026974 osoitteessa, Lapinlahdenkatu 16 päättyy 30.6.2021.

Samalla yksikön päällikkö päätti, että tiloista Marian sairaala-alue, Lapinlahdenkatu 16, rak 3, 2955 m² tehdään uusi vuokrasopimus Helsingin kaupunginkanslian kanssa siten, että pääomavuokra on 11,22 euroa/m²/kk ja ylläpitovuokra on 3,43 euroa/m²/kk, vuokraan lisätään kaupunkiympäristön toimialan perimä hallintokulu, joka on suuruudeltaan 0,5 euroa/m²/kk, jolloin vuokra on 15,15 euroa/m²/kk ja kokonaisvuokra on 44 768,25 euroa/kk.

Vuokrasopimus on toistaiseksi voimassa oleva. Molemminpuolinen irtisanomisaika on kaksitoista (12) kuukautta. Vuokrasopimus alkaa 1.7.2021.

Vuokrasopimuksessa noudatetaan kaupunkiympäristön toimialan voimassa olevia ehtoja sekä liitteenä olevaa vastuunjakotaulukkoa.

Päätöksen perustelut

Vanhat vuokrasopimukset korvataan uusilla vuokrasopimuksilla, jotka astuvat voimaan 1.7.2021.

Päätös tullut nähtäväksi 22.06.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Markku Liukkonen, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 38577

markku.liukkonen@hel.fi

Päättäjä

Jouko Snellman
yksikön päällikkö