Hankinta, optio, toimipisteiden metalli- ja lasijätteiden kierrätys, Liikenneliikelaitos HKL
HKL:n hallinnoimien toimipisteiden metalli- ja lasijätteiden kierrätyksen optiokauden tilaaminen
Päätös
Toimitusjohtaja päätti käyttää HKL:n ja Kuusakoski Oy:n välisen sopimuksen ensimmäisen optiokauden (1.10.2021-30.9.2022) ja tilata HKL:n yksiköiden tuotannosta syntyvän metalli- ja lasijätteiden kierrätyspalvelua enintään 100.000,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
Päätöksen perustelut
Tilaus perustuu tarjouskilpailuun 19H18, 3.4.2018 HKL:n hallinnoimien toimipisteiden metalli- ja lasijätteiden kierrätyksestä. Tarjouskilpailun kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen jätti Kuusakoski Oy. Tarjouskilpailun valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus, siten että hinnan painoarvo oli 70 % ja laadun painoarvo oli 30 %. Tarjouspyyntöön sisältyi kaksi (2) yhden (1) vuoden optiokautta.
Aikaisemmat päätökset:
Toimitusjohtajan päätös 79 §, 14.9.2018: Toimitusjohtaja päätti tilata HKL:n yksiköiden tuotannosta syntyvän metalli- ja lasijätteiden kierrätyspalvelun ajalle 1.10.2018 – 30.9.2021
Varsinaisen sopimuskauden (1.10.2018 – 30.9.2021) toteutunut hankinta-arvo on 201.983,00 euroa. HKL on saanut kierrättämästään metalliromusta hyvitystä sopimuskauden aikana kierrätettävien metallien pörssinoteerattujen hintojen mukaan yhteensä 76.750,00 euroa.
Tämän päätöksen jälkeen hankinnan kokonaiskustannukset ovat yhteensä enintään 301.983,00 euroa (alv 0 %).
Päätös tullut nähtäväksi 04.10.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Mari Hyvärinen, tekninen isännöitsijä, puhelin: 09 310 35797