Sairaansijojen tilapäinen vähentäminen, henkilöstövaje, Malmin sairaala osastot 12 ja 15
Malmin sairaalan osastojen 12 ja 15 sairaansijojen tilapäinen vähentäminen henkilöstövajeen vuoksi
Päätös
Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja päätti, että Malmin sairaalan osastolla 12 jatketaan viiden (5) sairaansijan vähennystä ajalla 1.10.2021 - 2.1.2022 henkilöstövajeen vuoksi. Lisäksi Malmin sairaalan osastolta 15 vähennetään viisi (5) sairaansijaa ajalla 1.11.2021 - 23.1.2022 edelleen jatkuvan henkilöstövajeen vuoksi.
Päätöksen perustelut
Malmin sairaalan henkilöstövajeesta johtuen jatketaan Malmin sairaalan osastolla 12 viiden (5) sairaansijan vähennystä ajalla 1.10.2021 - 2.1.2022 ja osastolta 15 vähennetään viisi (5) sairaansijaa ajalla 1.11.2021 - 23.1.2022.
Osasto 15 aloittaa uuden toiminnan konfuusioyksikkönä marraskuussa 2021, paikkojen vähennyksellä turvataan uuden toiminnan käynnistäminen.
Hallintosäännön 18 luvun 4 §:n 1 kohdan mukaan palvelukokonaisuuden johtaja päättää vahvistaa sairaansijojen ja muiden hoitopaikkojen määrät ja päättää niiden tilapäisistä muutoksista.
Päätös tullut nähtäväksi 15.10.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Annamaija Sutela, ylilääkäri, puhelin: 09 310 78232