Hankinta, pelastautumistien tilapäisjärjestelyt, Heka Bahamankatu 2, Asunto Oy Helsingin Kommodori
Tilapäisten pelastautumisjärjestelyjen toteutuksen tilaaminen Arkta Reponen Oy:ltä
Päätös
Maaomaisuuden hallinnan tuki -yksikön päällikkö päätti tilata HEKA Bahamankatu 2:n tarvitsemien tilapäisten pelastautumisjärjestelyjen toteuttamisen liitteenä olevan kustannuserittelyn mukaisesti Arkta Reponen Oy:ltä 85 532,60 euron kokonaishintaan (alv 0 %).
Hankinta on käännetyn arvonlisäveron alaista (AVL 8c §).
Päätöksen perustelut
As Oy Helsingin Kommodorin rakennustöiden siirtymisen vuoksi oli HEKA Bahamankatu 2:n kiinteistölle toteutettava tilapäiset pelastautumisjärjestelyt As Oy Helsingin Kommodorin tontin rakentamisen mahdollistamiseksi. Osapuolten kesken 12.6.2019 allekirjoitetussa yhteisjärjestelysopimuksessa sovittiin, että Helsingin kaupunki vastaa pelastautumisjärjestelyiden toteuttamiseen liittyvistä kustannuksista.
Tilapäisten järjestelyiden rakentamisen hankinta toteutetaan suorahankintana, koska pelastautumisjärjestelyiden toteutus on teknisesti mahdollista vain As Oy Helsingin Kommodorin ja HEKA Bahamankatu 2:n rakennustöitä toteuttavalle urakoitsijalle Arkta Reponen Oy:lle.
Kyseessä on rakennusurakoiden kansallisen kynnysarvon alittava pienhankinta.
Projektinumero: 2814E21105
Verkko: 6705698
Päätös tullut nähtäväksi 19.11.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Satu Järvinen, tiimipäällikkö, puhelin: 09 310 39225