Hankinta, sähköinen asiointipalvelu, tietojärjestelmähankinta, vaiheistuksen muutos, Työterveysliikelaitos
Työterveysliikelaitoksen sähköisen asioinnin käyttöönottoprojektin vaiheistuksen muutos
Päätös
Työterveysliikelaitoksen johtokunta päätti hyväksyä hankintasopimukseen HEL 2020-013002 liittyvän käyttöönottoprojektin vaiheistuksen muutoksen.
Lisäksi johtokunta päätti valtuuttaa toimitusjohtajan allekirjoittamaan muutosta koskevan sopimusliitteen työterveysliikelaitoksen ja toimittajan välillä.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Työterveysliikelaitoksen johtokunta on 4.3.2021 kokouksessa päättänyt Työterveyshuollon sähköistä asiointia täydentävien tietojärjestelmäpalveluiden hankinnasta (HEL 2020-013002 T 02 08 02 00).
Päätöksen pohjalta työterveysliikelaitos on tehnyt sopimuksen (HANKINTASOPIMUS HEL- 2020-013002), jossa sähköisen asiointipalvelun hankinta on vaiheistettu kolmeen käyttöönottoprojektivaiheeseen ja kahteen optiovaiheeseen. Kukin käyttöönottoprojektin vaihe muodostaa oman maksupostin.
Helsingin kaupungin talousarvioehdotus vuodelle 2022 julkaistiin 4.11.2021. Talousarvioehdotuksessa todetaan, että työterveyspalveluista tullaan järjestämään laatukilpailutus. Tulevasta muutoksesta johtuen sähköisen asioinnin optioista otetaan käyttöön työpaikkaselvitys- ja esimiesyhteistyöprosessi, joka digitalisoidaan. Vastaavasti terveysarvojen seuranta ja terveysvalmennukset siirtyvät optioiksi. Muutos ei aiheuta oleellisia kustannusvaikutuksia sopimukseen.
Hankintalain 136 § 2 momentin 5 kohdan mukaisesti hankintayksiköllä on oikeus tehdä sopimusmuutos silloin, kun kyse on sellaisesta vähäarvoisesta sopimusmuutoksesta, joka alittaa EU-kynnysarvon eikä vaikuta sopimuksen yleiseen luonteeseen. Lisäksi hankintalain 136 § 4 momentin perusteella muutoksen arvon tulee olla pienempi kuin 10 prosenttia alkuperäisen sopimuksen arvosta.
Päätös tullut nähtäväksi 21.01.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin työterveysliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Esittelijä
Lisätietojen antaja
Tuija Toikka, palvelupäällikkö, puhelin: +358931054074