Vuokraus, tilat, Mannerheimin Lastensuojeluliiton Helsingin yhdistys ry, Mikonkatu 18, kasvatuksen ja koulutuksen toimiala
Vuokraus, tilat, Mannerheimin Lastensuojeluliiton Helsingin yhdistys ry, Mikonkatu 18, LPK Wilhola, kasvatuksen ja koulutuksen toimiala
Päätös
Yksikön päällikkö päätti osoitteessa Mikonkatu 18 sijaitsevan 225 htm² suuruisen tilan vuokrauksesta Mannerheimin lastensuojeluliitolta kasvatuksen ja koulutuksen toimialan käyttöön. Kohteen vuokra on 5 290,00 euroa/kk, josta tilavuokra on 22,11 euroa/m²/kk ja ylläpitovuokra 1,40 euroa/m²/kk. Sähköenergiasta laskutetaan erikseen toteutuneiden kustannusten mukaan ja käyttäjä tekee oman sähkösopimuksen. Siivous ei sisälly hintaan.
Lisäksi yksikön päällikkö päätti vuokrata kasvatuksen ja koulutuksen toimialalle päiväkoti Wilholan käyttöön Mannerheimin lastensuojeluliitolta vuokratut tilat. 1.5.2022 alkaen vuokra on 5 290,00 euroa/kk eli 23,51 euroa/m²/kk. Vuokraan lisätään kaupunkiympäristön toimialan hallintokulu 0,50 euroa/m²/kk.
Kokonaisvuokra kasvatuksen ja koulutuksen toimialalle on yhteensä 5402,50 euroa/kk eli 24,01 euroa/m²/kk.
Toistaiseksi voimassa oleva sopimus alkaa 1.5.2022, irtisanomisaika on molemmin puolin 6kk.
Lisäksi yksikön päällikkö päätti, että sopimus 211022614 päättyy 30.4.2022. Mahdolliset hyvitykset vuodelta 2022 tehdään, ja siirretään mahdolliset jatkuvat lisävuokrat vanhalta sopimukselta uudelle.
Sopimuksessa noudatetaan tilan omistajan ja kaupunkiympäristön toimialan yhdessä laatimaa vuokrasopimusta ja vastuunjakotaulukkoa.
Päätöksen perustelut
Vuokrasuhde on alkanut 1.8.2012. Vuokraa korotetaan 1.5.2022 alkaen 23.4.2012 allekirjoitetun vuokrasopimuksen mukaisesti vastaamaan vuokrakohteen pääoma-arvon nousua peruskorjauksen johdosta: kiinteistössä on uusittu käyttövesiputket (pois lukien viemärit), sähkönousut ja -liittymät sekä tietoverkot.
Päätös tullut nähtäväksi 05.04.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Harriet Andersson, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 32429
Maria Laine, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 42063