Hallintosopimus hankintayhteistyöstä, rakennusvalvonnan sähköisen lupaprosessin kehittäminen ja automatisointi -hanke, kaupunkiympäristön toimiala
Hallintosopimus hankintayhteistyöstä "Kunnan rakennusvalvonnan sähköisen lupaprosessin edelleen kehittäminen ja prosessien automatisointi" -hankkeessa
Päätös
Toimialajohtaja päätti allekirjoittaa liitteenä olevan hallintosopimuksen hankintayhteistyöstä "Kunnan rakennusvalvonnan sähköisen lupaprosessin edelleen kehittäminen ja prosessien automatisointi" -hankkeessa.
Päätöksen perustelut
Sopimus koskee kuntien hankintayhteistyötä Kunnan rakennusvalvonnan sähköisen lupaprosessin edelleen kehittäminen ja prosessien automatisointi (myös "Rava3Pro") -hankkeessa, johon on saatu valtiolta avustusta valtiovarainministeriön päätöksen 23.6.2021 "Kunnan rakennusvalvonnan sähköisen lupaprosessin edelleen kehittäminen ja prosessien automatisointi" mukaisesti. Valtiovarainministeriön päätöksen mukaan avustusta myönnetään hankkeeseen enintään 980 000 euroa. Hankkeen toteuttamisaika on 9/2021 - 10/2023.
Hankkeessa on mukana tällä hetkellä 23 kuntaa. Hankkeen päähakijana ja hallinnoijana toimii Helsingin kaupunki. Hankkeeseen kuuluvat Helsingin kaupungin lisäksi seuraavat kunnat ja kaupungit: Espoo, Hämeenlinna, Joensuu, Jyväskylä, Lahti, Mikkeli, Oulu, Pori, Salo, Seinäjoki, Tampere, Turku, Vantaa, Hyvinkää, Järvenpää, Lohja, Kirkkonummi, Tuusula, Ylöjärvi, Äänekoski, Iisalmi ja Sysmä. Kuntaliitto tukee hankeen toteutumista.
Sopimuksen tarkoituksena on tehdä hankintayhteistyötä Rava3Pro -hankkeeseen liittyvien hankintojen kilpailuttamiseksi sekä sopia hankintoihin liittyvästä päätöksenteosta ja sopimusten tekemisestä.
Hankkeelle on perustettu ohjausryhmä, johon kuuluvat edustajat seuraavista kunnista: Helsinki, Hyvinkää, Hämeenlinna, Järvenpää, Lohja, Oulu, Sysmä, Turku ja Vantaa.
Hankintayhteistyö järjestetään sopijapuolten kesken kuntalain (410/2015) 54 §:n tarkoittamana sopimusyhteistyönä soveltaen hankintalain (1397/2016) 21 §:n mukaista järjestelyä. Sopijapuolet kilpailuttavat Rava3Pro -hankkeeseen liittyvät hankinnat hankintarenkaana. Helsingin kaupunki vastaa muiden kuntien puolesta hankintojen kilpailuttamisesta hankintalain (1397/2016) mukaisesti ja tekee hankkeeseen liittyvät hankintapäätökset sekä valmistelee ja allekirjoittaa hankintasopimukset kaikkien sopijapuolten puolesta hallintosopimuksessa tarkemmin määritellyin tavoin.
Toimivalta
Helsingin kaupungin hallintosäännön (10 luvun 1 §:n 3 momentin 3 kohta) mukaan toimialalautakunta omalla toimialallaan päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranomainen päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita. Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 11.5.2021 § 248 mukaisesti toimialajohtajalla on hankintavaltuudet enintään 3 000 000 euron suuruisiin hankintoihin. Toimialajohtaja on toimivaltainen päättämään sopimuksesta.
Päätös tullut nähtäväksi 29.06.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Aarno Alanko, yksikön päällikkö, puhelin: 09 310 26474