Vuokraus, maa-alue, Kapteenskanranta, Tapaninkylä, LUX coffeepoint

HEL 2022-006584
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 39

Maa-alueen, noin 15 m², vuokraaminen yritykselle LUX coffeepoint, 39. kaupunginosasta, Tapaninkylä, Kapteenskanrannasta, konttikahvilaa varten, 25.05.2022 lukien.

Tiimipäällikkö

Päätös

Kaupunkiympäristön tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti vuokrata LUX coffeepointille (2951319-2) noin 15 m²:n suuruisen alueen konttikahvilaa varten. Alue sijaitsee 39. kaupunginosassa, Tapaninkylä, Kapteenskanrannassa puistoksi kaavoitetulla alueella, Tapaninvainion uimarannan pohjoispuolella, kiinteistössä 91-39-9903-105, liitekartan mukaisesti. Vuokraus on voimassa 25.05.2022 alkaen 30.08.2022 asti, liitteenä olevan sopimuksen mukaisesti.

Alueesta peritään vuokraa 600,00 euroa kuukaudessa. Vuokra 15 m2 alueesta sesonkikioskitoimintaa varten muodostuu seuraavasti: tilapäinen rakenne 300,00 €/kk/alkava 10 m2. Vuokra tulee maksaa Helsingin kaupungin laskua vastaan.

Vuokrausehdot on määritelty liitteenä olevassa vuokrasopimuksessa.

Tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä ja allekirjoittaa liitteenä olevan vuokrasopimuksen.

Päätöksen perustelut

LUX coffeepoint on toimittanut 19.04.2022 Helsingin kaupungille alueen vuokrausta koskevan hakemuksen ja ilmoittanut sitoutuvansa liitteenä olevan alueenkäyttöä koskevan vuokrasopimuksen vuokrausehtoihin.

Alueesta perittävän vuokran määrä perustuu kaupunkiympäristölautakunnan päätökseen 15.5.2018 § 238. Hinnaston mukainen sesonkikioskitoiminnan vuokra 15 m2 konttirakenteelle on 600,00 €/kk.

Toimivalta

Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 8.2.2022 § 73 perusteella on tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää vähämerkityksellisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään yhden vuoden.

Päätös tullut nähtäväksi 20.05.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Linnea Mauno, tarkastaja, puhelin: 09 310 37549

linnea.mauno@hel.fi

Päättäjä

Suvi Tuiskunen
tiimipäällikkö

Liitteet (pdf)

1. Liite 1 Hakemus
Liitettä ei julkaista internetissä.
2. Liite 2 Kartta
Liitettä ei julkaista internetissä.
3. Liite 3 Sopimus
Liitettä ei julkaista internetissä.

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.