Avustuksen myöntäminen, koululaisten iltapäivätoiminnan avustukset lukuvuodelle 2022-2023, toiminta-avustukset ja maksukompensaatiot
- Talous- ja suunnittelujohtaja 20.12.2023
- Talous- ja suunnittelujohtaja 20.12.2023
- Asiakasmaksupäällikkö 04.08.2023
- Asiakasmaksupäällikkö 08.06.2023
- Asiakasmaksupäällikkö 23.05.2023
- Asiakasmaksupäällikkö 20.04.2023
- Asiakasmaksupäällikkö 24.02.2023
- Hallintojohtaja 22.02.2023
- Hallintojohtaja 22.02.2023
- Hallintojohtaja 22.02.2023
- Hallintopäällikkö 08.02.2023
- Asiakasmaksupäällikkö 03.01.2023
- Hallintopäällikkö 19.12.2022
- Hallintopäällikkö 19.12.2022
- Hallintopäällikkö 19.12.2022
- Hallintopäällikkö 19.12.2022
- Hallintopäällikkö 19.12.2022
- Hallintopäällikkö 19.12.2022
- Asiakasmaksupäällikkö 26.10.2022
- Hallintopäällikkö 14.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 13.10.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
- Hallintopäällikkö 15.06.2022
Tapanilan Erä ry:lle maksettava avustus perusopetuslain mukaiseen koululaisten iltapäivätoimintaan lukuvuodelle 2022 - 2023
Päätös
Hallintopäällikkö päätti, että Tapanilan Erä ry:lle maksetaan perusopetuslain mukaisen iltapäivätoiminnan avustusta lukuvuodelle 2022 – 2023 yhteensä 38 442 euroa (53 oppilasta).
Myönnettävä avustussumma on laskettu seuraavasti:
- Oppilaskohtainen laskennallinen avustus: 53 oppilasta á 1 000 euroa, yhteensä 53 000 euroa, josta vähennetään kasvatuksen ja koulutuksen toimialan tilaaman välipalan osuus 15 858 euroa (53 oppilasta á 299,20 euroa). Oppilaskohtainen laskennallinen avustus yhteensä 37 142 euroa.
- Ryhmäkohtainen laskennallinen avustus: 1 ryhmä á 1 300 euroa, yhteensä 1 300 euroa.
Päätöksen perustelut
Kasvatus- ja koulutuslautakunta on 3.5.2022 (§ 94) päättänyt perusopetuslain mukaisen iltapäivätoiminnan avustusperusteiden mukaiset laskennalliset euromäärät lukuvuodelle 2022 - 2023. Samalla kasvatus- ja koulutuslautakunta päätti valtuuttaa hallintopäällikön tekemään avustuksia koskevat järjestökohtaiset maksatuspäätökset sekä päättämään tarvittaessa ennakkoavustusten myöntämisestä.
Avustusta maksetaan talousarvioon varattujen määrärahojen puitteissa ja enintään toiminnasta aiheutuvien todellisten kustannusten verran.
Avustus on tarkoitettu avustuksen saajan järjestämään perusopetuslain mukaiseen iltapäivätoimintaan, jota toteutetaan opetuslautakunnan jaostoissa vuonna 2013 hyväksymän toimintasuunnitelman sekä Helsingin kaupungin ja avustuksen saajan välillä tehtävän sopimuksen mukaisesti.
Koulujen tiloissa tai pihapiirissä toimivien iltapäivätoiminnanryhmien osalta kasvatuksen ja koulutuksen toimiala huolehtii välipalojen tilaamisesta ja maksatuksesta koulukohtaiselle ruokapalvelun tuottajalle.
Tapanilan Erä ry on hakenut lukuvuoden 2022 – 2023 perusopetuslain mukaiseen koululaisten iltapäivätoimintaan 55 000 euroa avustusta 11.1.2022 päivätyllä sähköisellä avustushakemuksella 4286190. Lukuvuonna 2021-2022 Tapanilan Erä ry:lle myönnettiin perusopetuslain mukaisen koululaisten iltapäivätoiminnan avustusta yhteensä 33 720 euroa.
Perusopetuslain mukaista koululaisten iltapäivätoimintaa koordinoi toimialan perusopetuksen palvelukokonaisuuden koululaisten aamu- ja iltapäivätoiminnan yksikkö. Tapanilan Erä ry:n toimintaan on sijoitettu lukuvuodeksi 2022 - 2023 53 oppilasta.
Järjestökohtainen avustussumma tarkistetaan 20.9. oppilasmäärän ja järjestämispaikkojen lukumäärän mukaan. Elokuussa tarkentuvan erityisen tuen oppilaiden lisäresurssit myönnetään harkinnanvaraisena lisäavustuksena.
Tapanilan Erä ry on toimittanut avustushakemuksensa liitteenä seuraavat asiakirjat:
- toimintasuunnitelma ja talousarvio (vuodelle, jota hakemus koskee),
- pankkiyhteystiedoista pankin ilmoitus tilinomistajasta ja
- yhteisön säännöt.
Tapanilan Erä ry:tä pyydetään täydentämään hakemustaan seuraavilla puuttuvilla liitteillä:
- vahvistettu tuloslaskelma ja tase sekä toimintakertomus (edelliseltä tilikaudelta),
- jäljennös tilintarkastuskertomuksesta (edelliseltä tilikaudelta)
Puuttuvat liitteet pyydetään toimittamaan tilinpäätöksen valmistuttua joko sähköisen asioinnin kautta avustushakemuksen liitteeksi tai sähköpostilla osoitteeseen hanna.keranen@hel.fi
Edellisen vuoden avustuksen käyttö tarkistetaan toimitetusta tilinpäätöksestä tai viimeisimmästä kirjanpidonraportista, mikäli tilikausi on muu kuin kalenterivuosi.
Lukuvuodelle 2022 – 2023 myönnetyn avustuksen 1.erä maksetaan voimassa olevan sopimuksen mukaisesti elokuussa. Avustuserä maksetaan tililtä 473000. Avustuserät maksetaan enintään neljässä erässä.
Avustuksen saajan tulee noudattaa kaupunginhallituksen 28.10.2019 (§ 723) hyväksymiä avustusohjeita sekä Helsingin kaupungin ja avustuksen saajan välisessä sopimuksessa mainittuja muita ohjeita.
Avustusta saadaan käyttää vain avustuspäätöksessä mainittuun tarkoitukseen. Jos avustuspäätöksessä ei ole käyttötarkoitusta tarkemmin yksilöity, avustus on käytettävä hakemuksessa mainittuun tarkoitukseen.
Avustus myönnetään ehdoin, että avustusvarat on palautettava vaadittaessa, jos niitä käytetään muuhun, kuin anottuun tarkoitukseen tai niiden käytölle asetettuja muita erityisehtoja ei noudateta tai jos avustuksen saaja on antanut kaupungin viranomaiselle virheellistä tai puutteellista tietoa avustusta koskevissa asioissa.
Avustuksen saajien on pidettävä kirjanpitoa kirjanpitolain ja sen nojalla annettujen säännösten ja määräysten edellyttämällä tavalla. Kirjanpito on järjestettävä siten, että avustuksen käyttöä voidaan kirjanpidosta seurata. Avustuksen saajan on järjestettävä tilintarkastus tilintarkastuslain edellyttämällä tavalla.
Jos avustuksen käytölle asetettuja ehtoja ei noudateta, kasvatuksen ja koulutuksen toimiala ryhtyy asian vaatimiin toimenpiteisiin, kuten asettaa määräajan ehdon täyttämiselle, huolehtii maksatuksen keskeyttämisestä tai jo suoritetun avustuksen takaisinperimisestä.
Vuoden 2022 avustuksen käytöstä kasvatuksen ja koulutuksen toimiala tulee pyytämään selvityksen vuoden 2023 avustushakemuksen yhteydessä.
Päätös tullut nähtäväksi 16.06.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Hanna Keränen, laskentasuunnittelija, puhelin: 09 310 86338
Leena Palve-Kaunisto, palvelupäällikkö, puhelin: 09 310 86809