Sopimuksen irtisanominen, Pegasos-poimintapalvelimen käyttöpalvelusopimus, sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2022-007971
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 28
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Pegasos-poimintapalvelimen käyttöpalvelusopimuksen irtisanominen

Tietohallintopäällikkö

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti irtisanoa CGI Suomi Oy:n kanssa tehdyn JTT-palvelinten käyttöpalvelusopimukseen nro 15195 liittyvän Pegasos -poimintapalvelinta koskevan muutossopimuksen nro S10137185 päättymään 31.12.2022. JTT-palvelinten käyttöpalvelun pääsopimus nro 15195 jää edelleen voimaan.

Päätöksen perustelut

Helsingin kaupungin terveyskeskuksen toimitusjohtaja ja tietohallintopäällikkö sekä Logica Suomi Oy:n johtajat allekirjoittivat 8.5.2008 JTT-palvelinten käyttöpalvelun pääsopimuksen nro 15195, jonka alle kuuluvat palvelinkohtaiset ala- ja muutossopimukset. Sopimus on toistaiseksi voimassa oleva ja sen irtisanomisajasta on sovittu niin, että sopimus on voimassa kalenterivuoden kerrallaan kuuden kuukauden molemminpuolisella irtisanomisajalla. Yrityskauppojen ja -fuusioiden johdosta kaikissa em. sopimuksissa toimittajaosapuolena toimii nykykyisin CGI Suomi Oy.

Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimiala on siirtynyt Apotin käyttöön vuonna 2021 ja aineistopoiminnat Pegasoksesta on lopetettu, joten Pegasos-poimintapalvelimelle ja palvelimen käyttöpalvelusopimukselle ei ole enää tarvetta. JTT-palvelinten käyttöpalvelusopimuksen nro 15195 Pegasos-poimintapalvelinta koskeva muutossopimus nro S10137185 irtisanotaan päättymään sopimuksen irtisanomisajan mukaisesti 31.12.2022.

Tietohallintopäällikön oikeus päättää sopimusten irtisanomisista perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 24.5.2022 § 104.

Päätös tullut nähtäväksi 20.06.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Suvi Levy, pääsuunnittelija, puhelin: 09 310 75563

suvi.levy@hel.fi

Päättäjä

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö