Aukioloajat, Kivelän seniorikeskuksen osasto 5 lyhytaikaishoidon asiakaspaikat, tilapäiset sulkemiset, ajalla 1.7.-30.9.2022
Kivelän seniorikeskuksen osaston 5 lyhytaikaishoidon asiakaspaikkojen tilapäinen vähentäminen ajalla 1.7.-30.9.2022
Päätös
Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja päätti, että Kivelän seniorikeskuksen osastolta 5 vähennetään tilapäisesti neljä (4) lyhytaikaishoidon asiakaspaikkaa ajalla 1.7.-30.9.2022 siten, että käyttöön jää 20 pitkäaikaishoidon ympärivuorokautista asiakaspaikkaa. Toiminta suunnitellaan tiiviissä yhteistyössä asiakasohjauksen kanssa ja tilannetta arvioidaan jatkuvasti.
Päätöksen perustelut
Päätöksen perusteluna on hoidon turvallisuuden ja riittävän lääkehoidon osaamisen varmistaminen. Kivelän seniorikeskuksen osasto 5 toimii ympärivuorokautisen pitkä- ja lyhytaikaishoidon osastona. Osastolla on kaikkiaan 24 asiakaspaikkaa, joista lyhytaikaishoitoon on kohdennettu 4 asiakaspaikkaa ja pitkäaikaiseen ympärivuorokautiseen hoitoon 20 asiakaspaikkaa.
Henkilöstön rekrytointi on ollut vaikeaa jo useiden kuukausien ajan. Vakinaisia tehtäviä on korvattu lyhytaikaisten sijaisten turvin.
Hallintosäännön 18 luvun 4 §:n 1 kohdan mukaan palvelukokonaisuuden johtaja päättää vahvistaa sairaansijojen ja muiden hoitopaikkojen määrät ja päättää niiden tilapäisistä muutoksista.
Päätös tullut nähtäväksi 21.06.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Piia Sneck, johtaja, puhelin: 09 310 35593