Lahjoitus, ambulanssi, Suomen Punainen Risti
Ambulanssin lahjoitus Suomen Punaiselle Ristille
Päätös
Pelastuslautakunta päätti lahjoittaa pelastuslaitokselle tarpeettoman ambulanssin MB Sprinter, vuosimalli 2016, rekisteritunnus SNJ-736, Suomen Punaisen Ristin Itä-Helsingin osastolle. Ambulanssin käypä arvo on noin 9.000 euroa.
Päätöksen perustelut
Suomen Punaisen Ristin (SPR:n) Itä-Helsingin osasto on anonut Helsingin pelastuslaitokselta lahjoituksena käytöstä poistettua ambulanssia tai muuta pelastuspalveluautoksi soveltuvaa ajoneuvoa.
SPR:n Itä-Helsingin osaston nykyinen pelastuslaitokselta lahjoituksena saatu ambulanssi on tullut elinkaarensa päähän. Ajoneuvo on vuosimallia 1997 ja siinä on vaihdevika, jonka korjaaminen ja auton pitäminen ajokunnossa ei ole enää taloudellisesti järkevää.
Pelastuslaitos on hankkinut tänä vuonna 15 uutta ambulanssia korvaamaan nykyisiä ensilähdössä olevia ajoneuvoja. Käytäntönä on ollut, että käytöstä poistuvat ajoneuvot myydään huutokaupassa, annetaan vaihdossa tai luovutetaan sopimuspalokuntien ja yhteistyökumppaneiden käyttöön turvaamaan näiden valmiutta ja toimintakykyä.
Nyt lahjoituksena annettava ambulanssi lisää Suomen Punaisen Ristin Itä-Helsingin osaston valmiutta ja mahdollistaa pelastuspalveluautotoiminnan. SPR on merkittävä Helsingin kaupungin pelastuslaitoksen ensihoidon yhteistyökumppani suurissa yleisötapahtumissa.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Päätös tullut nähtäväksi 26.08.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Esittelijä
Lisätietojen antaja
Kari Virtanen, tekninen päällikkö, puhelin: 09 310 31400
Mårten Hellbom, hankintapäällikkö, puhelin: 09 310 31470