Virkasuhteen täyttäminen, Porolahden peruskoulu, apulaisrehtori, työavain KASKO-01-1005-22
Porolahden peruskouluun sijoitettavan peruskoulun apulaisrehtorin viran täyttäminen, työavain KASKO-01-1005-22
Päätös
Perusopetuksen aluepäällikkö päätti ottaa Porolahden peruskouluun sijoitettuun peruskoulun apulaisrehtorin virkaan (virka 000189) toistaiseksi **********
Virantoimitus alkaa 3.10.2022.
Virkaan valitulle ei aseteta koeaikaa.
Rikosrekisterinotetta ja selvitystä terveydentilasta ei tarvitse esittää.
Päätöksen perustelut
Porolahden peruskouluun sijoitetun peruskoulun apulaisrehtorin virka on julistettu haettavaksi kaupungin verkkosivuilla www.helsinkirekry.fi 5.8.2022-19.8.2022, työavaimella KASKO-01-1005-22.
Porolahden peruskoulu on yhtenäinen peruskoulu Helsingin Roihuvuoressa. Oppilaita koulussa on noin 1 000. Koulu toimii neljässä eri toimipisteessä.
Apulaisrehtorilta vaaditaan sama kelpoisuus kuin rehtorilta. Kelpoisuus määräytyy opetustoimen henkilöstön kelpoisuusvaatimuksista annetun asetuksen 1998/986 mukaan. Kelpoisuus tulee saavuttaa ennen hakuajan päättymistä. Lisäksi hakuilmoituksessa edellytettiin johtamiskokemusta.
Opetustoimen henkilöstön kelpoisuusvaatimuksista annetun asetuksen 2 §:n mukaan rehtoriksi on kelpoinen henkilö, jolla on ylempi korkeakoulututkinto, asianomaisen koulutusmuodon opettajan kelpoisuus, riittävä työkokemus opettajan tehtävissä sekä opetushallituksen hyväksymien perusteiden mukainen opetushallinnon tutkinto, vähintään 25 opintopisteen tai vähintään 15 opintoviikon laajuiset yliopiston järjestämät opetushallinnon opinnot tai muulla tavalla hankittu riittävä opetushallinnon tuntemus.
Porolahden peruskoulussa on käytössä ns. kolmen rehtorin johtamisjärjestelmä. Apulaisrehtori johtaa yhdessä rehtorin ja toisen apulaisrehtorin kanssa koulua kaupunkistrategisten tavoitteiden mukaan. Hän johtaa osaltaan koulun pedagogista toimintaa ja tila- ja turvallisuusasioita sekä osallistuu talousjohtamiseen ja koulun sidosryhmäyhteistyöhön. Apulaisrehtori osallistuu myös henkilöstöjohtamiseen ja toimii oman opetusyksikkönsä esihenkilönä.
Virkaan jätti 19.8.2022 päättyneen hakuajan kuluessa hakemuksensa 14 hakijaa. Videohaastatteluun kutsuttiin hakemusten perusteella 5 hakijaa. Videohaastattelujen arviointiin osallistuivat perusopetuksen aluepäällikkö ********** rehtori ********** ja HR-asiantuntija ********** Vastaukset arvioitiin apulaisrehtorin tehtävän vaatimuksiin nähden.
Videohaastattelujen perusteella yksilöhaastatteluihin 31.8.2022 kutsuttiin kolme hakijaa. Haastatteluihin osallistuivat perusopetuksen aluepäällikkö ********** rehtori ********** ja HR-asiantuntija **********
Haastatteluiden perusteella päätettiin tilata kahdesta hakijasta henkilöarviointi, jonka suoritti Psycon Oy. Henkilöarviointien läpikäyntiin Psycon Oy:n edustajan kanssa osallistuivat perusopetuksen aluepäällikkö ********** rehtori ********** ja HR-asiantuntija ********** Henkilöarvioinnin jälkeen toiseen haastatteluun kutsuttiin kaksi hakijaa. Haastatteluihin osallistuivat perusopetuksen aluepäällikkö ********** rehtori ********** ja HR-asiantuntija **********
**********
**********
********** ********** **********
Videohaastattelujen, henkilöarvioinnin ja kahden haastattelukierroksen jälkeen suoritetun hakijoiden ansioiden kokonaisarvioinnin perusteella perusopetuksen aluepäällikkö katsoo, että ********** on parhaat edellytykset Porolahden peruskouluun sijoitetun peruskoulun apulaisrehtorin viran menestykselliseen hoitamiseen. **********
Toimialajohtajan 30.6.2021 tekemän delegointipäätöksen (§ 90) perusteella apulaisrehtorin ottaa palvelun päällikkö.
Pöytäkirjanote annetaan tiedoksi virkaan valitulle sekä muille hakijoille oikaisuvaatimusohjeineen.
Päätöksen tiedoksianto tapahtuu sähköisessä rekrytointijärjestelmässä niiden osalta, jotka ovat antaneet suostumuksensa sähköiseen tiedoksiantoon ja muiden osalta kirjeitse.
Päätös tullut nähtäväksi 19.09.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Taina Tervonen, Perusopetuksen aluepäällikkö, puhelin: 09 310 83013