Hankinta, Uudenmaan lastensuojelun ympärivuorokautisten palvelujen puitesopimusten valmisteluapu, sosiaali- ja terveystoimiala
Uudenmaan lastensuojelun ympärivuorokautisten palvelujen puitesopimusten valmisteluavun hankinta
Päätös
Sosiaali- ja terveystoimialan hallintojohtaja päätti hankkia Uudenmaan lastensuojelun ympärivuorokautisten palvelujen puitesopimusten valmisteluavun PTC Services Oy:lta.
Sopimuskauden arvioitu alkamisajankohta on 1.11.2022. Sopimuskausi päättyy 31.12.2022 tai kunnes toimeksianto on suoritettu onnistuneesti loppuun.
Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaisarvo on 10 000 euroa. Kyseessä on pienhankinta, johon ei sovelleta lakia julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016).
Päätöksen perustelut
Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimiala vastaa Uudenmaan hyvinvointialueiden lastensuojelun ympärivuorokautisten palvelujen yhteishankinnan valmistelusta ja toteuttamisesta. Sosiaali- ja terveyslautakunta päätti 21.6.2022 § 124 hankinnan periaatteista ja kilpailutuksen
käynnistämisestä. Jokainen yhteishankintaan osallistuva hyvinvointialue tekee omat, samansisältöiset puitesopimukset tarjouskilpailulla valittujen palveluntuottajien kanssa.
Hankinnan kohteena on lastensuojelun ympärivuorokautisten palvelujen puitesopimusten valmisteluapu Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimialan puitesopimusten osalta.
Palveluntuottajakohtaisten puitesopimusten valmistelu sisältää seuraavat tehtävät:
- Palveluntuottajakohtaisten puitesopimusten teko rakenteisesti tilaajan sopimushallintajärjestelmässä sopimusluonnoksen pohjalta.
- Puitesopimusten liitteeksi tulevien yhteyshenkilöliitteiden valmistelu sekä tietosuoja- ja salassapitoliitteiden täydentäminen.
- Sopimusliitteiden vieminen tilaajan sopimushallintajärjestelmään.
- Valmiiden puitesopimusten ja liitteiden tarkistaminen.
- Puitesopimusten sähköisen allekirjoituksen valmistelu.
Hankintaa varten toimitettiin 3.8.2022 tarjouspyyntö sähköpostitse seuraaville palveluntuottajille:
- KPMG Oy Ab
- PTC Services Oy
- Suomen Hankintajuristit Oy
Tarjouspyynnössä kuvattiin hankinnan laajuus ja toimeksiannon sisältö. Tarjoajia pyydetiin antamaan tarjouksessa kokonaishinta toimeksiannon valmisteluavulle, tuntityönä hankittavan lisätyön hinta sekä tieto siitä, pystyykö tarjoaja tarjoamaan täyden valmisteluavun kaikkien puitesopimusten ja niiden liitteiden valmisteluun.
Tarjousten määräaika oli 16.8.2022 klo 16.00. Määräaikaan mennessä tarjouksen jättivät PTC Services Oy ja Suomen Hankintajuristit Oy.
Tarjouksen valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus, jonka perusteena on valmisteluavun halvin kokonaishinta. Tuntityönä tarjottava lisätyön hinta ei sisältynyt hintavertailuun.
Asetettujen hinta- ja laatutekijöiden perusteella palveluntuottajaksi valittiin PTC Services Oy. Tarjousvertailu on liitteenä 1. PTC Services Oy pystyy toteuttamaan toimeksiannon koko laajuudessaan.
Osapuolia sitova sopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla vaan vasta, kun osapuolet ovat allekirjoittaneet asiasta sopimuksen.
Sosiaali- ja terveystoimialan hallintojohtajan oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 24.5.2022 § 104.
Päätös tullut nähtäväksi 22.09.2022
MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN
Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.
OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika
Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla
- hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.
Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Johanna Kahilakoski, kilpailutus- ja sopimuspäällikkö, puhelin: 09 310 21831