Määrärahan myöntäminen, Pelastuslaitoksen henkilöstökerhot, määrärahat vuonna 2023

HEL 2022-014830
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 41

Lisäavustus 2023-Helsingin Palokunnan Urheilijat ry

Pelastuskomentaja

Päätös

Pelastuskomentaja päätti jakaa Helsingin Palokunnan Urheilijat ry:lle 30 000 euron lisäavustuksen vuodelle 2023. Myönnetty avustus on käytettävä 30.4.2025 mennessä, jonka jälkeen käytöstä on laadittava tilinpäätös. Käyttämättömät avustusrahat on palautettava toimialalle viimeistään 15.5.2025.

Päätöksen perustelut

Lisäavustus koskee Helsingin Palokunnan Urheilijat ry:n 4.-5.9.2024 järjestämiä palomiesten pohjoismaisia mestaruuskilpailuja. Kisoja on järjestetty vuodesta 1935. Kisoihin osallistuu pelastuslaitosten henkilöstöä Ruotsista, Tanskasta, Norjasta ja Suomesta. Kisat järjestetään joka toinen vuosi niin, että jokainen kaupunki on järjestämisvastuussa vuorollaan. Helsingillä on järjestämisvastuu vuonna 2024. Puolet kisakuluista katetaan avustuksena ja puolet osallistumismaksuista.

Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalla on päätetty luopua henkilöstökerhojen rahallisesta tukemisesta 1.1.2024 alkaen. Pelastuslaitoksen kerhojen vuoden 2023 avustuksista päätetään pelastuslaitoksessa vakiintuneen prosessin mukaisesti.

Päätös tullut nähtäväksi 28.11.2023

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Sonja Ekholm, johtava controller, puhelin:

sonja.ekholm@hel.fi

, puhelin:

Päättäjä

Jani Pitkänen
pelastuskomentaja