Määrärahan myöntäminen, Pelastuslaitoksen henkilöstökerhot, määrärahat vuonna 2023
Pelastuslaitoksen henkilöstökerhojen avustukset 2023
Päätös
Pelastuskomentaja päätti jakaa henkilöstökerhoille toiminta-avustuksia vuodelle 2023 yhteensä 18 000 euroa seuraavasti:
Avustus 2023 | Haettu 2023 | |
Helsingin pel:n moottoripyöräkerho | 500 | 2 000 |
Kesäkotiyhdistys | 2 000 | 4 000 |
Palogolf Helsinki | 1 000 | 2 000 |
Helsingin Palokunnan Pallo | 5 500 | 150 000 |
Helsingin Palokunnan Urheilijat | 3 500 | 10 000 |
Pelastuslaitoksen kulttuurikerho | 2 000 | 4 700 |
Helsingin palolaitoksen Urheilusukeltajat | 2 000 | 2 500 |
Palomiesten metsästysseura | 1 500 | 2 500 |
Yhteensä | 18 000 | 177 700 |
Tiedoksi: Hakijat ja talousyksikkö
Päätöksen perustelut
Avustuksia on jaettu kerhoille, jotka ovat toimittaneet hakemuksen sitä koskevien ohjeiden mukaisesti määräajassa. Avustusten määrää harkittaessa on otettu huomioon yhdistyksen jäsenmäärä ja taloudellinen tilanne, sen järjestämän toiminnan laajuus, jäsenmaksun suuruus ja muu omarahoitus sekä haetun avustuksen määrä suhteessa jäsenmäärään.
Avustuksia ei myönnetä kerhoille, joiden toiminta on suunnattu yhden aseman tai toimintayksikön henkilöstölle.
Palokunnan pallo ry:n avustushakemuksen määrä, 150 000 euroa, poikkeaa olennaisesti aikaisempien vuosien hakemuksista ja myönnetyistä avustuksista. Hakemuksen perusteena on pandemiasta ja Venäjän pakotteista välillisesti johtuva omarahoituksen hankinnan heikentyminen sekä peräkkäisille vuosille osuvat WPFG-kilpailut, joihin osallistuminen on yhdistyksen päätoimintaa.
Vuoden 2023 avustusten jaossa Palokunnan pallon osuutta on kasvatettu maltillisesti jaettavissa olevan avustusmäärärahan puitteissa. Tämä kertaluonteinen korotus on samalla vähentänyt muiden kerhojen avustuksia. Huomioiden kerhojen jäsenmäärät ja kokonaisrahoitus, on niukka avustusmääräraha näin tarkoituksenmukaisesti kohdennettu.
Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan henkilöstökerhojen rahoitusperusteet tarkastellaan toimialayhteisesti vuonna 2023 vuoden 2024 avustusten päätöksentekoa varten. Pelastuslaitoksen kerhojen vuoden 2023 avustuksista päätetään pelastuslaitoksessa vakiintuneen prosessin mukaisesti.
Avustuksen saajan toiminnan luonne huomioiden myönnetty avustus tulee käyttää kunkin avustusvuoden toimintaan. Avustuksen myöntämisen ehtona on, että avustuksen saaja noudattaa Helsingin kaupunginhallituksen vahvistamia avustusehtoja (Khs 28.10.2019 723 §).
Päätös tullut nähtäväksi 15.12.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Henri Nordenswan, hallintopäällikkö, puhelin: 09 310 30010