Rakennuksen purkaminen, kalustovaja, Fallkullan kotieläintila, Malminkaari 24, kaupunkiympäristön toimiala
Fallkullan kotieläintila, kalustovajan purkaminen
Päätös
Tilapäällikkö päätti hyväksyä Fallkullan kotieläintilan kalustovajan purkamisen osoitteessa Malminkaari 24, 00730 Helsinki.
Päätöksen perustelut
Kalustovaja on rakennettu vuonna 1956. Rakennus on ollut tyhjillään vuosia. Purettavan rakennuksen laajuus on 400 brm². Rakennus on alkuperäisessä kunnossaan ja huonokuntoinen. Tämän vuoksi ka-lustovaja on päätetty purkaa.
Kohteen purkamislupa
Lupa on myönnetty ja on lainvoimainen 31.12.2022 alkaen.
Kustannukset
Fallkullan kotieläintilan kalustovajan purkamisen urakkavaiheen (UKA 13.12.2022) kokonaiskustannus on kustannustasossa 10/2022 arvonlisäverottomana 59 000 euroa. Purkutyön suorittaa Stara.
Rahoitus
Hanke toteutetaan esirakentamishankkeena ja rahoitetaan talousarvion alakohdasta 8010301, Muu esirakentaminen, alueiden käyttöönotto ja tonttien rakentamiseksi saattaminen.
Aikataulu
Työ on suunniteltu aloitettavaksi 2/2023 ja valmistuvaksi 4/2023.
Päätös tullut nähtäväksi 22.12.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Tarja Holopainen, rakennuttajainsinööri, puhelin: 09 310 42117